Störningar (10)


Linje 14 med avgångstid 18:20 från Umeå till Vilhelmina är inställd.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 63 med avgångstid 17:45 från Dorotea till Umeå är inställd.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 45 med avgångstid 14:40 från Östersund till Arvidsjaur är inställd sträckan Östersund till Vilhelmina. Bussen kommer att avgå enligt tidtabell från Vilhelmina.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 63 med avgångstid 13:45 från Umeå till Dorotea är inställd.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 14 med avgångstid 13:30 från Vilhelmina till Umeå är inställd.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 45 med avgångstid 07:05 från Östersund till Gällivare är inställd sträckan Vilhelmina till Arvidsjaur.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 22, 225, 260 kan för tillfället inte trafikera hållplats Söder Torg. Resande hänvisas till hållplats Sunnanåskolan och Campus.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 122 och 124 kan för tillfället inte trafikera hållplats Klaravägen & Lillsjövägen. Resande hänvisas till hållplats Eriksdal och Centralgatan.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 123 kan för tillfället inte trafikera hållplats Lillsjövägen. Resande hänvisas till hållplats Klaravägen.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 122, 123, 124 kan från och med 2023-10-30 inte trafikera hållplats Himmelska Fridens Torg & Trädgårdsgatan. Resande hänvisas till den tillfälliga hållplatsen Järnvägsgatan, som är placerad vid korsningen Järnvägsgatan och Trädgårdsgatan.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Tidtabellsförändringar (24)


Linje 132 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 23

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 246 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 22

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 11 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 21

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 20 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 19

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 12 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 20

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 176 får en uppdaterad tidtabell från och med den 24 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 18

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 139 får en uppdaterad tidtabell från och med den 13 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 17

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 127 får en uppdaterad tidtabell från och med den 14 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 16

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 20 får en uppdaterad tidtabell från och med den 13 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 15

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 239 får en uppdaterad tidtabell från och med den 13 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 14

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 343 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 13

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 341 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 12

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 339 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 11

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 338 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 10

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 336 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 9

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 335 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 8

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 334 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 7

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 333 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 6

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 331 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 5

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 242 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 1

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 243 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025.
• Trafiknytt nummer 2

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 246 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025.
• Trafiknytt nummer 3

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Flera linjer får en uppdaterad tidtabell från och med den 15 december 2024.


 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Störningar (1)


Linje 2 kan för tillfället inte trafikera hållplatser V. Ersboda Centrum och Snipgränd. Resande hänvisas till hållplats Kylgränd.
Linje 5 kan för tillfället inte trafikera hållplatser Måttgränd, Snipgränd och V. Ersboda Centrum. Resande hänvisas till hållplats Ystarvägen.
Linje 8 kan för tillfället inte trafikera hållplatser V. Ersboda Centrum och Snipgränd. Resande hänvisas till hållplats Ostkroken och Kylgränd.
Linje 79 kan för tillfället inte trafikera hållplatser V. Ersboda Centrum och Snipgränd. Resande hänvisas till hållplats Cementvägen och Ystarvägen.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Vid på- och avstigning

Här finns information om hur du vid på- och avstigning får en smidigare och tryggare resa med Ultra.

Tips på hur du enklast reser med Ultra

  • Köp helst kortet i förväg påUltras Reseinfokontor (Vasaplan), Umeå busstation och NUS-terminalen ellerhos någon av våra lokala försäljningsombud.
  • Var före påstigning beredd med busskort eller mobil biljett. Det är inte bara billigare att köpa biljetten före påstigning, hållplatsstoppen blir också kortare vilket snabbar på resan. Det tycker vi är bra.
  • Visa föraren att du vill åka med när du står på hållplatsen. Gör dig synligi mörker genom att använda reflex.

  • Påstigning på bussen sker via framdörren. Resenärer som har barnvagn, rollator, rullstol eller annat hjälpmedel stiger på via den bakre dörren. Använd då den blå knappen som sitter vid dörren utanför bussen så att föraren vet att du vill kliva på.

  • Du hjälper föraren att köra jämnt och behagligt genom att signalera igod tid före din hållplats.Alla kort visas för kortläsaren vid påstigning. Det ska du göra även omdu vet att du har fri övergång och byter buss. En övergång registreras ibiljettmaskinen men kostar inget extra.

  • Avstigning sker via bakdörren

På våra hållplatser

De tidtabeller som finns uppsatta på hållplatserna visar ungefärlig avgångstid från just den hållplatsen. Tiden varierar mellan 1 och 3 minuter före och efter angiven tid.

Det är förbjudet att röka i och i närheten av väderskydden på hållplatserna.

Större grupper

Tänk på att föranmäla när du reser med en större grupp. Ring till oss (0771-100 110) för att föranmäla och då kan trafikföretaget eventuellt förbereda en förstärkningsbuss. Uppge när ni ska resa, vilken linje, antal resenärer, eventuella hjälpmedel och att ni ska åka med Ultra och/eller regiontrafiken.