Störningar (4)


Linje 22, 225, 260 kan för tillfället inte trafikera hållplats Söder Torg. Resande hänvisas till hållplats Sunnanåskolan och Campus.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 122 och 124 kan för tillfället inte trafikera hållplats Klaravägen & Lillsjövägen. Resande hänvisas till hållplats Eriksdal och Centralgatan.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 123 kan för tillfället inte trafikera hållplats Lillsjövägen. Resande hänvisas till hållplats Klaravägen.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 122, 123, 124 kan från och med 2023-10-30 inte trafikera hållplats Himmelska Fridens Torg & Trädgårdsgatan. Resande hänvisas till den tillfälliga hållplatsen Järnvägsgatan, som är placerad vid korsningen Järnvägsgatan och Trädgårdsgatan.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Tidtabellsförändringar (24)


Linje 132 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 23

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 246 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 22

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 11 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 21

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 20 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 19

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 12 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 20

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 176 får en uppdaterad tidtabell från och med den 24 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 18

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 139 får en uppdaterad tidtabell från och med den 13 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 17

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 127 får en uppdaterad tidtabell från och med den 14 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 16

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 20 får en uppdaterad tidtabell från och med den 13 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 15

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 239 får en uppdaterad tidtabell från och med den 13 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 14

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 343 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 13

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 341 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 12

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 339 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 11

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 338 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 10

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 336 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 9

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 335 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 8

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 334 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 7

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 333 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 6

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 331 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 5

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 242 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 1

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 243 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025.
• Trafiknytt nummer 2

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 246 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025.
• Trafiknytt nummer 3

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Flera linjer får en uppdaterad tidtabell från och med den 15 december 2024.


 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Störningar (1)


Linje 2 kan för tillfället inte trafikera hållplatser V. Ersboda Centrum och Snipgränd. Resande hänvisas till hållplats Kylgränd.
Linje 5 kan för tillfället inte trafikera hållplatser Måttgränd, Snipgränd och V. Ersboda Centrum. Resande hänvisas till hållplats Ystarvägen.
Linje 8 kan för tillfället inte trafikera hållplatser V. Ersboda Centrum och Snipgränd. Resande hänvisas till hållplats Ostkroken och Kylgränd.
Linje 79 kan för tillfället inte trafikera hållplatser V. Ersboda Centrum och Snipgränd. Resande hänvisas till hållplats Cementvägen och Ystarvägen.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Tillgänglighet

Tillgänglighet handlar om hela resan, både innan, under och efter resan.

När vi utvecklar och upphandlar trafik ställer vi krav som ska tillfredsställa många olika behov. I samarbete med andra aktörer jobbar vi löpande med tillgänglighet, för att fler ska ha möjlighet att resa och att Länstrafiken Västerbotten ska uppfattas som ett fullvärdigt resealternativ för alla behöver hela resan från dörr till dörr vara tillgänglig.

Våra funktionskrav vid upphandling av trafik

Målet är att alla som själv eller med ledsagning kan ta sig till och från bussens hållplats ska kunna resa med Länstrafiken i Västerbotten AB, förutsatt att bussen är tillgänglighetsanpassad eller har tillgänglighetsgaranti. Detta ser du i tidtabellen eller reseplaneraren här på hemsidan. Eftersom det finns många olika hjälpmedel har vi bestämmelser för vad som är möjligt för oss att ta ombord. Många av våra bussar är utrustade med ramp eller lyft. Det är bra om du anmäler din resa i förväg, då kan vi vara förberedda och göra din resa som bra som möjligt.

Digital tillgänglighet och tillgänglighetsredogörelse

Förutom att jobba med den fysiska tillgängligheten för resenärerna jobbar vi även med tillgänglighet för vår digitala service. Länstrafiken i Västerbotten följer webbdirektivet och har en tillgänglighetsredogörelsen här på hemsidan. Den beskriver vårt arbete med tillgänglighetsarbetet med vår digitala service.

Rapportera en brist

Vill du rapportera en brist i vår tillgänglighet i kollektivtrafiken? Du kan göra det via vår Kundservice eller anonymt via vårt tyck till formulär.