Störningar (6)


Linje 118 kan för tillfället inte trafikera hållplats Ålidhöjd, Växthuset & Universum. Resande hänvisas till hållplats Universitetssjukhuset.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 179 mot Holmsjön, kan för tillfället inte trafikera hållplats Universum, Växthuset & Ålidhöjd. Resande hänvisas till hållplats Universitetssjukhuset.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 22, 225, 260 kan för tillfället inte trafikera hållplats Söder Torg. Resande hänvisas till hållplats Sunnanåskolan och Campus.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 122 och 124 kan för tillfället inte trafikera hållplats Klaravägen & Lillsjövägen. Resande hänvisas till hållplats Eriksdal och Centralgatan.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 123 kan för tillfället inte trafikera hållplats Lillsjövägen. Resande hänvisas till hållplats Klaravägen.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 122, 123, 124 kan från och med 2023-10-30 inte trafikera hållplats Himmelska Fridens Torg & Trädgårdsgatan. Resande hänvisas till den tillfälliga hållplatsen Järnvägsgatan, som är placerad vid korsningen Järnvägsgatan och Trädgårdsgatan.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Tidtabellsförändringar (24)


Linje 132 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 23

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 246 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 22

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 11 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 21

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 20 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 19

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 12 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 20

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 176 får en uppdaterad tidtabell från och med den 24 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 18

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 139 får en uppdaterad tidtabell från och med den 13 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 17

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 127 får en uppdaterad tidtabell från och med den 14 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 16

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 20 får en uppdaterad tidtabell från och med den 13 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 15

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 239 får en uppdaterad tidtabell från och med den 13 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 14

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 343 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 13

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 341 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 12

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 339 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 11

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 338 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 10

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 336 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 9

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 335 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 8

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 334 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 7

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 333 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 6

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 331 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 5

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 242 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 1

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 243 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025.
• Trafiknytt nummer 2

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 246 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025.
• Trafiknytt nummer 3

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Flera linjer får en uppdaterad tidtabell från och med den 15 december 2024.


 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Störningar (5)


Linje 2 kan för tillfället inte trafikera hållplats Växthuset & Universum. Resande hänvisas till hållplats IKSU och Universitetssjukhuset läge B & F.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 9 kan för tillfället inte trafikera hållplats Klintvägen & Universum. Resande hänvisas till hållplats Universitetssjukhuset och Laboratorvägen.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 5, 8, 75 kan för tillfället inte trafikera hållplats Ålidhöjd, Växthuset & Universum. Resande hänvisas till hållplats Ålidhem C och Universitetsjukhuset.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 72 kan för tillfället inte trafikera hållplats Växthuset & Universum. Resande hänvisas till hållplats IKSU och Universitetssjukhuset.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Pga ett vägarbete så har hållplats Marieberg i riktning mot Mariehems Centrum flyttats ca 75 meter närmare Mariehemsvägen.

Arbetet kommer att pågå from måndag den 24/2-2025.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Instruktion Mina sidor

Så här använder du Mina sidor

Logga in
Har du redan ett kontot i appen Tabussen.nu eller Ultra - Umeås lokaltrafik så kan du logga in med samma användarnamn och lösenord. När du loggar in första gången behöver du godkänna användarvillkoren.

Skapa konto
Har du inte ett konto i någon av apparna sedan tidigare klicka du på knappen registrera konto.
Ange den mejladress du vill ska vara kopplad till kontot.
Fyll i ett lösenord som uppfyller kraven.
Öppna din mejl och klicka på länken för att verifiera din mejladress.
Nu är din användare skapad och du kan logga in.

Beställ nytt busskort
Klicka på "Biljettbärare" i menyraden.
Klicka på "Beställ ett nytt busskort"
Fyll i adressen som du vill få kortet skickat till.
Vill du beställa mer än 1 kort bockar du i "Beställ mer än ett busskort" och anger hur många du vill ha, max 5 st. Korten är kostnadsfria under är begränsad period.
Klicka på "lägg till i varukorgen"
Klicka sedan på varukorgen uppe till höger.
Välj betalmedel och acceptera användarvillkoren.
Klicka på "slutför köpet".
Kortet skickas till den angivna adressen inom 5-10 arbetsdagar.
Observera att du inte kan beställa kort och köpa biljett samtidigt utan att det behöver vara 2 separata köp.

Registrera busskort
Klicka på "Biljettbärare" i menyraden.
Klicka på "Registrera busskort"
Fyll i busskortets nummer som finns på baksidan av kortet.
Ange vad du vill att kortet ska heta tex. Jobbkort.
Klicka på knappen "Registrera kort".
Klart.

Köpa ny biljett
När du loggat in klickar du på knappen "Köp ny biljett".
Vill du köpa biljett för ultra eller länsbiljett så klickar du ner menyn "Välj biljett" under "Områdsebiljett".
Vill du köpa biljett för regiontrafiken behöver du välja "Sök & köp".
Ange mellan vilka hållplatser du vill resa och klicka sedan på "välj biljett".
Välj om du vill ha en enkel, rabatt eller periodbiljett.
Behöver du ändra ålderskategorin klicka du på knappen "Ändra".
När du är klar med dina val klickar du på "Lägg till i varukorgen".
Klicka sedan på varukorgen uppe till höger.
Välj vilket betalmedel du vill betala med, bocka i att du accepterar användarvillkoren och klicka sedan på "Slutför köp". När köpet är genomfört ligger biljetten under "redo att användas". Kontrollera att biljetten är kopplad till korrekt bärare (kort eller app). Om du vill byta bärare, eller om biljetten inte har någon bärare till att börja med, klickar du på "Flytta biljett" och väljer ett alternativ från listan.

Byta biljettbärare
Klicka på de tre prickarna på den biljett du vill flytta.
Välj "Flytta biljetten" i listan.
Välj den nya bäraren i listan och klicka sedan på flytta biljett.
Antal gånger man kan byta bärare är begränsat per biljett.

Ge bort biljett
Klicka på de tre prickarna på den biljett du vill ge bort.
Välj "Ge bort biljett" i listan.
Välj om du vill skicka biljetten till någons email eller till någons busskort genom att fylla i epost eller busskortsnummret som finns på baksidan av busskortet.
Klicka sedan på "Skicka biljett"
Observera att för att kunna ge bort en biljett så får den inte vara aktiverad.