Störningar (22)


Linje 131 med avgångstid 11:20 från Umeå till Brännland är inställd.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 12, 20, 100, 207 har ökad risk för förseningar.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 21 med avgångstid 10:45 och 15:30 från Umeå till Skellefteå är inställd.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 27 med avgångstid 10:30 från Skellefteå till Malå är inställd.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Förseningar och inställda avgångar kan förekomma på Ultras linje 1, 2, 3, 5, 7, 8, 9, 72, 75, 76, 78, 79, 80, 81.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Biljettförsäljning/trafikupplysning i luckan har stängt idag 21/11

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 15 med avgångstid 09:20 från Umeå till Vännäs är inställd. Vi hänvisar till nästa avgång med avgångstid 09:50.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 139 med avgångstid 08:00 från Robertsfors till Sikeå är inställd.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Alla avgångar på linje 17 är inställda.

Vi uppdaterar så snart linjen kan trafikera igen.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Alla avgångar på linje 114, 115 är inställda.

Vi uppdaterar så snart linjerna kan trafikera igen.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 21 med avgångstid 05:30 och 06:20 från Skellefteå till Umeå är inställd.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 20 med avgångstid 05:25 från Umeå till Haparanda är inställd sträckan Skellefteå till Luleå. Turen avgår från Luleå Busstation enligt tidtabell.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Från och med 11 november kan linje 27 inte trafikera hållplats Campus, Sunnanåskola, Laxgatan, Falkträskvägen, Lejonströmsvägen, Lund Lunden, Bräntvägen. Kvistforsen, Gamla skolan, Byrbäcken, Åbosvidjan, Backmanstorpet, Svidjan, Klutmark Rotegården, Klutmarksgården, Gamla Affären, Nedre S, Lidenvägen, Heden, Stationsvägen, Orrliden 814, Skråmträsk Kvarn, Vsk Skråmträsk, Bjurfors, Bergliden, Andersberg.

Linje kommer omledas via väg 95 till Boliden och via Finnfors

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Från och med 11 november kan linje 22 inte trafikera hållplats Andersberg, Bergsliden, Bjurfors, Falkträskvägen, Kanalgatan, Klutmark Gamla affären, Heden, Klutberget, Klutmarksgården, Lidenvägen, Rotegård, Stationsvägen, Svidjan, Laxgatan, Lejonströmsvägen, Lund Backmanstorpet, Brönetvägen, Dyrbäcken, Gamla Skolan, Kvistforsen, Lunden, Åbosvidjen, Orrliden, Skråmträsk Kvarn, Sunnanåskolan, Söder torget.
Linjen omledas via väg 95 till Boliden och via Finnfors

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Från och med 11 november kan linje 21 inte trafikera hållplats Nygatan, Campus,Sunnanåskola, Falkträsksvägen, Lejonstörmsvägen, Lund Lunden, Brönetvägen, Kvistforsen, Gamla Skolan, Dyrbäcken, Åbosvidjen, Backmanstorpet, Svidjan, Klutmark Rotegård, Klutmarksgården, Gamla affären, Nedre S, Lidenvägen, Heden, Stationsvägen, Orrliden, Skråmträsk kvarn, Vsk Skråmträsk, Skråmträsk, Skråmträsk S, Järvtjärn, N Åbyn, Naturbruksgymnasiet, Burträsk Kammen, Gamlavägen och Vasabrogatan.
Linje kommer omledas via Hjoggböle

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Från och med 11 november kan linje 260 inte trafikera hållplats Nygatan, Campus, Sunnanåskola, Laxgatan Falkträsk, Lejonström, Lunden, Brönetvägen Kvistforsen, Gamla skolan, Dyrbäcken, Åbosvidjen och Backmanstorpet. Trafiken kommer omledas via Klutmarksdammen, Medle och Myckle

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Från och med 11 november kan linje 225 inte trafikera hållplats Nygatan, Campus, Sunnanåskola, Laxgatan Falkträsk, Lejonström, Lunden, Brönetvägen Kvistforsen, Gamla skolan, Dyrbäcken, Åbosvidjen och Backmanstorpet.
Trafiken kommer omledas via Klutmarksdammen, Medle och Myckle

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 122, 123, 124 kan från och med 2023-10-30 inte trafikera hållplats Himmelska Fridens Torg & Trädgårdsgatan. Resande hänvisas till den tillfälliga hållplatsen Järnvägsgatan, som är placerad vid korsningen Järnvägsgatan och Trädgårdsgatan.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 21 med avgångstid 17:15 från Umeå till Skellefteå är inställd.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 21 med avgångstid 13:50 från Skellefteå till Umeå är inställd.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 132 med avgångstid 13:25 från Långviksvallen till Brännland är inställd.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 27 med avgångstid 13:50 från Malå till Skellefteå är inställd.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Tidtabellsförändringar (36)


Linje 115 får en uppdaterad tidtabell från och med den 13 november 2024.
• Trafiknytt nummer 68

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 249 får en uppdaterad tidtabell från och med den 4 november 2024.
• Trafiknytt nummer 67


 

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 26 får en uppdaterad tidtabell från och med den 21 oktober 2024.
• Trafiknytt nummer 66

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 301 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 oktober 2024.
• Trafiknytt nummer 65

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 305 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 oktober 2024.
• Trafiknytt nummer 64

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 226 får en uppdaterad tidtabell från och med den 30 september 2024.
• Trafiknytt nummer 63

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 121 tillkommer som busslinje från och med den 30 september 2024.
• Trafiknytt nummer 62

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 118 får en uppdaterad tidtabell från och med den 30 september 2024.
• Trafiknytt nummer 61

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 16 får en uppdaterad tidtabell från och med den 30 september 2024.
• Trafiknytt nummer 60

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 115 får en uppdaterad tidtabell från och med den 30 september 2024.
• Trafiknytt nummer 58

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 114 får en uppdaterad tidtabell från och med den 30 september 2024.
• Trafiknytt nummer 59

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 115 får en uppdaterad tidtabell från och med den 18 september 2024.
• Trafiknytt nummer 57

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 417 får en uppdaterad tidtabell från och med den 16 september 2024.
• Trafiknytt nummer 55

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 37 får en uppdaterad tidtabell från och med den 16 september 2024.
• Trafiknytt nummer 56

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 245 får en uppdaterad tidtabell från och med den 2 september 2024.
• Trafiknytt nummer 49

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 220 får en uppdaterad tidtabell från och med den 2 september 2024.
• Trafiknytt nummer 50

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 226 får en uppdaterad tidtabell från och med den 2 september 2024.
• Trafiknytt nummer 51

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 217 får en uppdaterad tidtabell från och med den 2 september 2024.
• Trafiknytt nummer 52

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 116 får en uppdaterad tidtabell från och med den 2 september 2024.
• Trafiknytt nummer 53

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 55 får en uppdaterad tidtabell från och med den 2 september 2024.
• Trafiknytt nummer 54

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 220 får en uppdaterad tidtabell från och med den 31 augusti 2024.
• Trafiknytt nummer 48


 


Under hösten 2024 flyttas visningen av tidtabellsförändringar till sidan som heter Tidtabeller. 

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 218 får en uppdaterad tidtabell från och med den 31 augusti 2024.
• Trafiknytt nummer 47


 


Under hösten 2024 flyttas visningen av tidtabellsförändringar till sidan som heter Tidtabeller. 

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 210 får en uppdaterad tidtabell från och med den 31 augusti 2024.
• Trafiknytt nummer 46


 


Under hösten 2024 flyttas visningen av tidtabellsförändringar till sidan som heter Tidtabeller. 

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 205 får en uppdaterad tidtabell från och med den 31 augusti 2024.
• Trafiknytt nummer 45


 


Under hösten 2024 flyttas visningen av tidtabellsförändringar till sidan som heter Tidtabeller. 

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 118 får en uppdaterad tidtabell från och med den 26 augusti 2024.
• Trafiknytt nummer 44


 


Under hösten 2024 flyttas visningen av tidtabellsförändringar till sidan som heter Tidtabeller. 

Linje 127 får en uppdaterad tidtabell från och med den 26 augusti 2024.
• Trafiknytt nummer 43


 


Under hösten 2024 flyttas visningen av tidtabellsförändringar till sidan som heter Tidtabeller. 

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Flera linjer får en uppdaterad tidtabell från och med den 18 augusti 2024.



Under hösten 2024 flyttas visningen av tidtabellsförändringar till sidan som heter Tidtabeller.

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 811 får en uppdaterad tidtabell från och med den 4 juli 2024.
• Trafiknytt nummer 41


Under hösten 2024 flyttas visningen av tidtabellsförändringar till sidan som heter Tidtabeller. 

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 205 får en uppdaterad tidtabell från och med den 8 juli 2024.
• Trafiknytt nummer 39


Under hösten 2024 flyttas visningen av tidtabellsförändringar till sidan som heter Tidtabeller. 

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 210 får en uppdaterad tidtabell från och med den 8 juli 2024.
• Trafiknytt nummer 40


Under hösten 2024 flyttas visningen av tidtabellsförändringar till sidan som heter Tidtabeller. 

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 519 får en uppdaterad tidtabell från och med den 2 juli 2024.
• Trafiknytt nummer 38


Under hösten 2024 flyttas visningen av tidtabellsförändringar till sidan som heter Tidtabeller. 

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 129 som får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 juni 2024.
• Trafiknytt nummer 36

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 17 som får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 juni 2024.
• Trafiknytt nummer 37

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 23 som får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 juni 2024.
• Trafiknytt nummer 33

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 27 som får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 juni 2024.
• Trafiknytt nummer 34

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 436 som får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 juni 2024.
• Trafiknytt nummer 35

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Störningar (3)


Linje 9 kan för tillfället inte trafikera hållplats Carlshöjd. Resande hänvisas till hållplats Kvartsvägen.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Förseningar och inställda avgångar kan förekomma på Ultras linje 1, 2, 3, 5, 7, 8, 9, 72, 75, 76, 78, 79, 80, 81.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Hållplats Elevstråket upphör från och med 2024-10-08. Detta påverkar linje 9. Resande hänvisas till hållplats Assistentvägen.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Webbshop - Frågor och svar

Varför kan jag inte ladda min reskassa? 

Från måndag 1 juli 2024 är det inte längre möjligt att ladda reskassa ombord på bussen eller i webbshoppen. Du kan fortfarande köpa biljetter för kvarvarande reskassa fram till i höst/vinter sedan kommer reskassan att tas bort. 

Varför kan jag inte ladda mitt kort?

Det vanligaste felet är man försöker ladda ett busskort av äldre typ (före 2015). Från och med 13/6 2016 kan du bara ladda nya produkter på nyare kort. 
Det kan också bero på att du försöker ladda en produkt som inte finns - exempelvis studentrabatt för resa utanför Umeå tätort. 

Fungerar min gamla användare på Mitt busskort?

Ja din gamla användare i Mitt busskort fungerar -  men däremot inte i Webbshoppen, där måste du göra ytterligare en användare. Om du vill kan du använda samma användarnamn och lösenord.

Fungerar min gamla användare i den nya Webbshoppen?

Ja, din användare för den gamla Webbshoppen fungerar i den nya och de kort du har registrerat i Webbshoppen finns kvar.

Vad kan jag köpa i Webbshoppen?

Du kan köpa  alla biljetter i shoppen, förutom besökskorten för Umeå lokaltrafik.

Jag ska köpa resor till en ort som det verkar finnas flera av, hur vet jag vilken som är rätt?

Eftersom det går att köpa resor över länsgräns i Västerbotten, Norrbotten, Västernorrland och Jämtland kan det förekomma orter som har samma namn. Även inom länet finns orter med samma namn. 

Ett exempel inom länet är Strand, som både finns i Åsele kommun och i Vännäs kommun. För att skilja orterna åt finns därför en kommunbeteckning efter ortnamnet. Strand (åle) och Strand (vns). Åle står för Åsele kommun och Vns står för Vännäs kommun.

Om du vill köpa resor till en ort som är unik för länet finns ingen kommunbeteckning, exempelvis Järnäsklubb (en ort i Nordmalings kommun).

Om du, i de fall det finns flera orter med samma namn, är osäker på vilken av orterna du ska välja kan du också kontakta Kundservice på 0771-100 110.

Varför tar det en tid innan resorna finns på mitt kort?

Gör ditt köp minst 24 timmar innan användning för att vara säker. De allra flesta köp finns på ditt kort inom 3 timmar, men om du befinner dig på en plats med dålig mobiltäckning kan det ta ytterligare en tid innan du kan genomföra resan. Alla köp finns på kortet inom 24 timmar.

Kan jag se om resorna kommit in på mitt kort?

Ja, i Webbshoppen kan du följa ditt köp under rubriken "Mina kort". När det står "Sänder till reskortet" har köpet gått igenom och resorna kommer att finnas tillgängliga för överföring till kortet inom 24 timmar.

När du använder busskortet förs ditt köp automatiskt över till kortet och beskedet i Webbshopen ändras då till "Aktiv".