Störningar (6)


Linje 210 med avgångstid 08:55 från Byske till Skellefteå är inställd.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 210 med avgångstid 08.15 från Skellefteå till Byske är inställd.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 22, 225, 260 kan för tillfället inte trafikera hållplats Söder Torg. Resande hänvisas till hållplats Sunnanåskolan och Campus.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 122 och 124 kan för tillfället inte trafikera hållplats Klaravägen & Lillsjövägen. Resande hänvisas till hållplats Eriksdal och Centralgatan.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 123 kan för tillfället inte trafikera hållplats Lillsjövägen. Resande hänvisas till hållplats Klaravägen.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 122, 123, 124 kan från och med 2023-10-30 inte trafikera hållplats Himmelska Fridens Torg & Trädgårdsgatan. Resande hänvisas till den tillfälliga hållplatsen Järnvägsgatan, som är placerad vid korsningen Järnvägsgatan och Trädgårdsgatan.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Tidtabellsförändringar (24)


Linje 132 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 23

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 246 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 22

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 11 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 21

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 20 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 19

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 12 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 20

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 176 får en uppdaterad tidtabell från och med den 24 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 18

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 139 får en uppdaterad tidtabell från och med den 13 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 17

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 127 får en uppdaterad tidtabell från och med den 14 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 16

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 20 får en uppdaterad tidtabell från och med den 13 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 15

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 239 får en uppdaterad tidtabell från och med den 13 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 14

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 343 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 13

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 341 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 12

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 339 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 11

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 338 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 10

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 336 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 9

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 335 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 8

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 334 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 7

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 333 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 6

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 331 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 5

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 242 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 1

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 243 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025.
• Trafiknytt nummer 2

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 246 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025.
• Trafiknytt nummer 3

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Flera linjer får en uppdaterad tidtabell från och med den 15 december 2024.


 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Störningar (1)


Linje 2 kan för tillfället inte trafikera hållplatser V. Ersboda Centrum och Snipgränd. Resande hänvisas till hållplats Kylgränd.
Linje 5 kan för tillfället inte trafikera hållplatser Måttgränd, Snipgränd och V. Ersboda Centrum. Resande hänvisas till hållplats Ystarvägen.
Linje 8 kan för tillfället inte trafikera hållplatser V. Ersboda Centrum och Snipgränd. Resande hänvisas till hållplats Ostkroken och Kylgränd.
Linje 79 kan för tillfället inte trafikera hållplatser V. Ersboda Centrum och Snipgränd. Resande hänvisas till hållplats Cementvägen och Ystarvägen.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Webbshop - Frågor och svar

Varför kan jag inte ladda min reskassa? 

Från måndag 1 juli 2024 är det inte längre möjligt att ladda reskassa ombord på bussen eller i webbshoppen. Du kan fortfarande köpa biljetter för kvarvarande reskassa fram till i höst/vinter sedan kommer reskassan att tas bort. 

Varför kan jag inte ladda mitt kort?

Det vanligaste felet är man försöker ladda ett busskort av äldre typ (före 2015). Från och med 13/6 2016 kan du bara ladda nya produkter på nyare kort. 
Det kan också bero på att du försöker ladda en produkt som inte finns - exempelvis studentrabatt för resa utanför Umeå tätort. 

Fungerar min gamla användare på Mitt busskort?

Ja din gamla användare i Mitt busskort fungerar -  men däremot inte i Webbshoppen, där måste du göra ytterligare en användare. Om du vill kan du använda samma användarnamn och lösenord.

Fungerar min gamla användare i den nya Webbshoppen?

Ja, din användare för den gamla Webbshoppen fungerar i den nya och de kort du har registrerat i Webbshoppen finns kvar.

Vad kan jag köpa i Webbshoppen?

Du kan köpa  alla biljetter i shoppen, förutom besökskorten för Umeå lokaltrafik.

Jag ska köpa resor till en ort som det verkar finnas flera av, hur vet jag vilken som är rätt?

Eftersom det går att köpa resor över länsgräns i Västerbotten, Norrbotten, Västernorrland och Jämtland kan det förekomma orter som har samma namn. Även inom länet finns orter med samma namn. 

Ett exempel inom länet är Strand, som både finns i Åsele kommun och i Vännäs kommun. För att skilja orterna åt finns därför en kommunbeteckning efter ortnamnet. Strand (åle) och Strand (vns). Åle står för Åsele kommun och Vns står för Vännäs kommun.

Om du vill köpa resor till en ort som är unik för länet finns ingen kommunbeteckning, exempelvis Järnäsklubb (en ort i Nordmalings kommun).

Om du, i de fall det finns flera orter med samma namn, är osäker på vilken av orterna du ska välja kan du också kontakta Kundservice på 0771-100 110.

Varför tar det en tid innan resorna finns på mitt kort?

Gör ditt köp minst 24 timmar innan användning för att vara säker. De allra flesta köp finns på ditt kort inom 3 timmar, men om du befinner dig på en plats med dålig mobiltäckning kan det ta ytterligare en tid innan du kan genomföra resan. Alla köp finns på kortet inom 24 timmar.

Kan jag se om resorna kommit in på mitt kort?

Ja, i Webbshoppen kan du följa ditt köp under rubriken "Mina kort". När det står "Sänder till reskortet" har köpet gått igenom och resorna kommer att finnas tillgängliga för överföring till kortet inom 24 timmar.

När du använder busskortet förs ditt köp automatiskt över till kortet och beskedet i Webbshopen ändras då till "Aktiv".