Störningar (39)


Linje 176 med avgångstid 15:15 från Umeå till Botmark är inställd.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Alla avgångar på linje 117 är inställda.

Vi uppdaterar så snart linjen kan trafikera igen.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Alla avgångar på linje 136 är inställda.

Vi uppdaterar så snart linjen kan trafikera igen.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 132 med avgångstid 14:55 från Brännland till Sunnantorp är inställd.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Alla avgångar på linje 20 är inställda. De turer som påbörjats kommer att köra färdigt.

Vi uppdaterar så snart linjen kan trafikera igen.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Alla avgångar på linje 100 är inställda. De turer som påbörjats kommer att köra färdigt.

Vi uppdaterar så snart linjen kan trafikera igen.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 141 med avgångstid 14:10 från Ånäset till Mårtsmarken är inställd.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 207 med avgångstid 13:30 från Bureå till Skellefteå är inställd.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 207 med avgångstid 12:45 från Skelleteå till Bureå är inställd.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 21 med avgångstid 13:50 från Skellefteå till Umeå är inställd.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 27 med avgångstid 13:50 från Malå till Skellefteå är inställd.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 176 med avgångstid 13:45 från Ostkroken till Botsmark är inställd.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Alla avgångar på linje 178 är inställda.

Vi uppdaterar så snart linjen kan trafikera igen.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Alla avgångar på linje 127 är inställda.

Vi uppdaterar så snart linjen kan trafikera igen.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Alla avgångar på linje 131 är inställda. Påbörjade turer kör färdigt.

Vi uppdaterar så snart linjen kan trafikera igen.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Alla avgångar på linje 12 är inställda. De turer som påbörjats kommer att köra färdigt.

Vi uppdaterar så snart linjen kan trafikera igen.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 132 med avgångstid 13:25 från Långviksvallen till Brännland är inställd.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 220 med avgångstid 13:00 från Örviken till Skellefteå är inställd.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 102 med avgångstid 13:00 från Gräsmyr Centrum till Gräsmyr Skola är inställd sträckan Torrböle till Gräsmyr skola.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 176 med avgångstid 12:55 från Ostkroken till Mickelsträsk är inställd.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Alla avgångar på linje 226 är inställda.

Vi uppdaterar så snart linjen kan trafikera igen.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Alla avgångar på linje 225 är inställda.

Vi uppdaterar så snart linjen kan trafikera igen.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Alla avgångar på linje 219 är inställda.

Vi uppdaterar så snart linjen kan trafikera igen.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Alla avgångar på linje 139 är inställda.

Vi uppdaterar så snart linjen kan trafikera igen.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Alla avgångar på linje 12 är inställda.

Vi uppdaterar så snart linjen kan trafikera igen.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 21 med avgångstid 10:45 och 15:30 från Umeå till Skellefteå är inställd.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Förseningar och inställda avgångar kan förekomma på Ultras linje 1, 2, 3, 5, 7, 8, 9, 72, 75, 76, 78, 79, 80, 81.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Biljettförsäljning/trafikupplysning i luckan har stängt idag 21/11

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Alla avgångar på linje 17 är inställda.

Vi uppdaterar så snart linjen kan trafikera igen.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Alla avgångar på linje 114, 115 är inställda.

Vi uppdaterar så snart linjerna kan trafikera igen.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Från och med 11 november kan linje 27 inte trafikera hållplats Campus, Sunnanåskola, Laxgatan, Falkträskvägen, Lejonströmsvägen, Lund Lunden, Bräntvägen. Kvistforsen, Gamla skolan, Byrbäcken, Åbosvidjan, Backmanstorpet, Svidjan, Klutmark Rotegården, Klutmarksgården, Gamla Affären, Nedre S, Lidenvägen, Heden, Stationsvägen, Orrliden 814, Skråmträsk Kvarn, Vsk Skråmträsk, Bjurfors, Bergliden, Andersberg.

Linje kommer omledas via väg 95 till Boliden och via Finnfors

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Från och med 11 november kan linje 22 inte trafikera hållplats Andersberg, Bergsliden, Bjurfors, Falkträskvägen, Kanalgatan, Klutmark Gamla affären, Heden, Klutberget, Klutmarksgården, Lidenvägen, Rotegård, Stationsvägen, Svidjan, Laxgatan, Lejonströmsvägen, Lund Backmanstorpet, Brönetvägen, Dyrbäcken, Gamla Skolan, Kvistforsen, Lunden, Åbosvidjen, Orrliden, Skråmträsk Kvarn, Sunnanåskolan, Söder torget.
Linjen omledas via väg 95 till Boliden och via Finnfors

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Från och med 11 november kan linje 21 inte trafikera hållplats Nygatan, Campus,Sunnanåskola, Falkträsksvägen, Lejonstörmsvägen, Lund Lunden, Brönetvägen, Kvistforsen, Gamla Skolan, Dyrbäcken, Åbosvidjen, Backmanstorpet, Svidjan, Klutmark Rotegård, Klutmarksgården, Gamla affären, Nedre S, Lidenvägen, Heden, Stationsvägen, Orrliden, Skråmträsk kvarn, Vsk Skråmträsk, Skråmträsk, Skråmträsk S, Järvtjärn, N Åbyn, Naturbruksgymnasiet, Burträsk Kammen, Gamlavägen och Vasabrogatan.
Linje kommer omledas via Hjoggböle

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Från och med 11 november kan linje 260 inte trafikera hållplats Nygatan, Campus, Sunnanåskola, Laxgatan Falkträsk, Lejonström, Lunden, Brönetvägen Kvistforsen, Gamla skolan, Dyrbäcken, Åbosvidjen och Backmanstorpet. Trafiken kommer omledas via Klutmarksdammen, Medle och Myckle

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Från och med 11 november kan linje 225 inte trafikera hållplats Nygatan, Campus, Sunnanåskola, Laxgatan Falkträsk, Lejonström, Lunden, Brönetvägen Kvistforsen, Gamla skolan, Dyrbäcken, Åbosvidjen och Backmanstorpet.
Trafiken kommer omledas via Klutmarksdammen, Medle och Myckle

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 122, 123, 124 kan från och med 2023-10-30 inte trafikera hållplats Himmelska Fridens Torg & Trädgårdsgatan. Resande hänvisas till den tillfälliga hållplatsen Järnvägsgatan, som är placerad vid korsningen Järnvägsgatan och Trädgårdsgatan.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 21 med avgångstid 17:15 från Umeå till Skellefteå är inställd.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 140 med avgångstid 15:35 trafikerar endast Robertsfors Busstation och Ånäset Busstation, alla andra hållplatser är indragna

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 143 med avgångstid 15:35, trafikerar endast Robertsfors Busstation, Sikeå, Bygdeå & Djäkneboda.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Tidtabellsförändringar (36)


Linje 115 får en uppdaterad tidtabell från och med den 13 november 2024.
• Trafiknytt nummer 68

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 249 får en uppdaterad tidtabell från och med den 4 november 2024.
• Trafiknytt nummer 67


 

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 26 får en uppdaterad tidtabell från och med den 21 oktober 2024.
• Trafiknytt nummer 66

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 301 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 oktober 2024.
• Trafiknytt nummer 65

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 305 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 oktober 2024.
• Trafiknytt nummer 64

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 226 får en uppdaterad tidtabell från och med den 30 september 2024.
• Trafiknytt nummer 63

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 121 tillkommer som busslinje från och med den 30 september 2024.
• Trafiknytt nummer 62

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 118 får en uppdaterad tidtabell från och med den 30 september 2024.
• Trafiknytt nummer 61

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 16 får en uppdaterad tidtabell från och med den 30 september 2024.
• Trafiknytt nummer 60

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 115 får en uppdaterad tidtabell från och med den 30 september 2024.
• Trafiknytt nummer 58

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 114 får en uppdaterad tidtabell från och med den 30 september 2024.
• Trafiknytt nummer 59

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 115 får en uppdaterad tidtabell från och med den 18 september 2024.
• Trafiknytt nummer 57

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 417 får en uppdaterad tidtabell från och med den 16 september 2024.
• Trafiknytt nummer 55

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 37 får en uppdaterad tidtabell från och med den 16 september 2024.
• Trafiknytt nummer 56

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 245 får en uppdaterad tidtabell från och med den 2 september 2024.
• Trafiknytt nummer 49

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 220 får en uppdaterad tidtabell från och med den 2 september 2024.
• Trafiknytt nummer 50

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 226 får en uppdaterad tidtabell från och med den 2 september 2024.
• Trafiknytt nummer 51

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 217 får en uppdaterad tidtabell från och med den 2 september 2024.
• Trafiknytt nummer 52

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 116 får en uppdaterad tidtabell från och med den 2 september 2024.
• Trafiknytt nummer 53

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 55 får en uppdaterad tidtabell från och med den 2 september 2024.
• Trafiknytt nummer 54

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 220 får en uppdaterad tidtabell från och med den 31 augusti 2024.
• Trafiknytt nummer 48


 


Under hösten 2024 flyttas visningen av tidtabellsförändringar till sidan som heter Tidtabeller. 

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 218 får en uppdaterad tidtabell från och med den 31 augusti 2024.
• Trafiknytt nummer 47


 


Under hösten 2024 flyttas visningen av tidtabellsförändringar till sidan som heter Tidtabeller. 

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 210 får en uppdaterad tidtabell från och med den 31 augusti 2024.
• Trafiknytt nummer 46


 


Under hösten 2024 flyttas visningen av tidtabellsförändringar till sidan som heter Tidtabeller. 

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 205 får en uppdaterad tidtabell från och med den 31 augusti 2024.
• Trafiknytt nummer 45


 


Under hösten 2024 flyttas visningen av tidtabellsförändringar till sidan som heter Tidtabeller. 

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 118 får en uppdaterad tidtabell från och med den 26 augusti 2024.
• Trafiknytt nummer 44


 


Under hösten 2024 flyttas visningen av tidtabellsförändringar till sidan som heter Tidtabeller. 

Linje 127 får en uppdaterad tidtabell från och med den 26 augusti 2024.
• Trafiknytt nummer 43


 


Under hösten 2024 flyttas visningen av tidtabellsförändringar till sidan som heter Tidtabeller. 

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Flera linjer får en uppdaterad tidtabell från och med den 18 augusti 2024.



Under hösten 2024 flyttas visningen av tidtabellsförändringar till sidan som heter Tidtabeller.

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 811 får en uppdaterad tidtabell från och med den 4 juli 2024.
• Trafiknytt nummer 41


Under hösten 2024 flyttas visningen av tidtabellsförändringar till sidan som heter Tidtabeller. 

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 205 får en uppdaterad tidtabell från och med den 8 juli 2024.
• Trafiknytt nummer 39


Under hösten 2024 flyttas visningen av tidtabellsförändringar till sidan som heter Tidtabeller. 

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 210 får en uppdaterad tidtabell från och med den 8 juli 2024.
• Trafiknytt nummer 40


Under hösten 2024 flyttas visningen av tidtabellsförändringar till sidan som heter Tidtabeller. 

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 519 får en uppdaterad tidtabell från och med den 2 juli 2024.
• Trafiknytt nummer 38


Under hösten 2024 flyttas visningen av tidtabellsförändringar till sidan som heter Tidtabeller. 

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 129 som får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 juni 2024.
• Trafiknytt nummer 36

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 17 som får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 juni 2024.
• Trafiknytt nummer 37

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 23 som får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 juni 2024.
• Trafiknytt nummer 33

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 27 som får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 juni 2024.
• Trafiknytt nummer 34

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 436 som får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 juni 2024.
• Trafiknytt nummer 35

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Störningar (3)


Linje 9 kan för tillfället inte trafikera hållplats Carlshöjd. Resande hänvisas till hållplats Kvartsvägen.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Förseningar och inställda avgångar kan förekomma på Ultras linje 1, 2, 3, 5, 7, 8, 9, 72, 75, 76, 78, 79, 80, 81.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Hållplats Elevstråket upphör från och med 2024-10-08. Detta påverkar linje 9. Resande hänvisas till hållplats Assistentvägen.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Hej Elvira!

Elvira är en riktig buss-veteran. Ända sedan lågstadiet har hon pendlat. Bussåkandet har gett henne en stund för att umgås eller koppla av i vardagen.

Berätta lite om dig själv?
– Jag heter Elvira Boldén, är 24 år gammal och bor på Teg med min sambo. Just nu så jobbar jag på Netonnet som kundserviceansvarig. Men jag ska faktiskt byta jobb och börja på Volvo nästa vecka.

Vad gör du helst på fritiden?
– Jag gillar att umgås med kompisar och min sambo. Vårt största gemensamma intresse är att spela dataspel. Sen har jag även ett stort intresse för musik. Själv är jag ingen stjärna på att spela musik men jag tycker mycket om att lyssna. Min sambo är duktig på olika instrument så han försöker lära mig spela gitarr just nu.

Hur länge har du åkt buss?
– Oj, jag har egentligen åkt buss hela mitt liv skulle jag säga. Jag är uppvuxen i en by som heter Hössjö som ligger ungefär två eller tre mil utanför Umeå. Under hela min skolgång ända sedan lågstadiet har jag pendlat med buss. Först till grannbyn och sedan in till Umeå via länstrafiken och Ultra. Så jag har åkt otroligt mycket buss. Det var det smidigaste sättet att ta sig runt själv.

Sen så var det också väldigt roligt som barn. Speciellt när man gick ner till busskuren innan skolan och träffade klasskompisarna som också var från byn. Vi väntade på bussen, pratade och umgicks tillsammans på vägen till skolan.

Vad brukar du göra på bussen?
– Här får jag tid för en av mina hobbys, musiken. Jag tycker att det är en härlig känsla att sätta på sig hörlurarna och se vardagen utanför rutorna. Den stunden får man inte när man kör bil eftersom man är så fokuserad på körandet. Det är lite mysigt att sitta och titta på andra som är på väg till jobbet eller se vad som händer på vägen utanför.

Använder du appen?
– Det har blivit jättesmidigt! Inte för att det var osmidigt när jag var yngre heller men tekniken har kommit väldigt långt. Jag går alltid in i appen och kollar tider för avgångar. Då kommer det bland annat upp om bussen är försenad så att man kan anpassa vilken tid man ska gå. Man kan även spåra var bussen är på kartan.

Det är ganska nyligen som jag flyttade hit till Teg. När jag skulle ta bussen härifrån för första gången kunde jag skriva in vart jag skulle någonstans och då räknade den ut vilken tid jag behövde gå till bussen och hur länge hela resan skulle ta till mitt jobb. Det tar inte emot att ta bussen när man vet att det går smidigt till!

Du har en lång historia med bussåkande, hur tror du att det kommer se ut framöver?
– Nu när jag börjar på Volvo så kommer det vara smidigare för mig att ta bussen eller gå. Det är nästan för nära för att ta bilen. Just för att busshållplatsen är så nära lägenheten och då kan jag bara hoppa av och gå in på jobbet direkt. Istället för att lägga tid på att hitta en parkering. Så det kommer nog bli mer buss för min del nu.

Vi tackar Elvira och önskar henne lycka till på det nya jobbet!