Störningar (7)


Idag den 11 mars är biljettförsäljningen stängd på Skellefteå busstation mellan 14:00-16:00. För hjälp med din resa kontakta vår kundservice. 
Linje 118 kan för tillfället inte trafikera hållplats Ålidhöjd, Växthuset & Universum. Resande hänvisas till hållplats Universitetssjukhuset.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 179 mot Holmsjön, kan för tillfället inte trafikera hållplats Universum, Växthuset & Ålidhöjd. Resande hänvisas till hållplats Universitetssjukhuset.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 22, 225, 260 kan för tillfället inte trafikera hållplats Söder Torg. Resande hänvisas till hållplats Sunnanåskolan och Campus.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 122 och 124 kan för tillfället inte trafikera hållplats Klaravägen & Lillsjövägen. Resande hänvisas till hållplats Eriksdal och Centralgatan.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 123 kan för tillfället inte trafikera hållplats Lillsjövägen. Resande hänvisas till hållplats Klaravägen.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 122, 123, 124 kan från och med 2023-10-30 inte trafikera hållplats Himmelska Fridens Torg & Trädgårdsgatan. Resande hänvisas till den tillfälliga hållplatsen Järnvägsgatan, som är placerad vid korsningen Järnvägsgatan och Trädgårdsgatan.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Tidtabellsförändringar (24)


Linje 132 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 23

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 246 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 22

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 11 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 21

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 20 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 19

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 12 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 20

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 176 får en uppdaterad tidtabell från och med den 24 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 18

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 139 får en uppdaterad tidtabell från och med den 13 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 17

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 127 får en uppdaterad tidtabell från och med den 14 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 16

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 20 får en uppdaterad tidtabell från och med den 13 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 15

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 239 får en uppdaterad tidtabell från och med den 13 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 14

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 343 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 13

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 341 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 12

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 339 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 11

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 338 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 10

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 336 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 9

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 335 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 8

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 334 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 7

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 333 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 6

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 331 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 5

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 242 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 1

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 243 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025.
• Trafiknytt nummer 2

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 246 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025.
• Trafiknytt nummer 3

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Flera linjer får en uppdaterad tidtabell från och med den 15 december 2024.


 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Störningar (5)


Linje 2 kan för tillfället inte trafikera hållplats Växthuset & Universum. Resande hänvisas till hållplats IKSU och Universitetssjukhuset läge B & F.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 9 kan för tillfället inte trafikera hållplats Klintvägen & Universum. Resande hänvisas till hållplats Universitetssjukhuset och Laboratorvägen.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 5, 8, 75 kan för tillfället inte trafikera hållplats Ålidhöjd, Växthuset & Universum. Resande hänvisas till hållplats Ålidhem C och Universitetsjukhuset.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 72 kan för tillfället inte trafikera hållplats Växthuset & Universum. Resande hänvisas till hållplats IKSU och Universitetssjukhuset.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Pga ett vägarbete så har hållplats Marieberg i riktning mot Mariehems Centrum flyttats ca 75 meter närmare Mariehemsvägen.

Arbetet kommer att pågå from måndag den 24/2-2025.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Mina sidor

Välkommen till Mina sidor som ersätter både tjänsten Mitt busskort och vår webbshop. Mina sidor är din egen sida där du kan köpa resor och trygga dina biljetter. Du kan också hantera och administrera dina biljetter och köp.

Senast uppdaterad 10 mars 2025.

På Mina sidor har du en egen inloggning och där kan du skapa ett konto för att sköta dina och andra resor. Du kan köpa biljetter till ditt eller någon annans busskort eller app och du kan flytta biljetterna mellan olika bärare, som app eller busskort. Om du registrerar ditt busskort i Mina sidor säkrar du också dina resor eller biljetter. 

Mina sidor ersätter tjänsten Mitt busskort och så småningom också vår webbshop. 

 

 

Frågor och svar om Mina sidor

Nej, inloggning sker med din e-postadress och lösenord. Logga in med samma konto som du använder i appen tabussen.nu eller Ultra-Umeås lokaltrafik. Annars kan du skapa ett nytt konto. När du skapar konto kommer du få en e-post med en länk som du behöver klicka på för att bekräfta din e-postadress.

Trygga dina biljetter genom att registrera ditt busskort på Mina Sidor. När olyckan är framme och kortet är borta kan du enkelt logga in på Mina Sidor och flytta dina biljetter till en annan bärare - ett annat kort eller app. Har du ingen annan bärare? Radera först ditt borttappade kort så finns dina biljetter redo att flytta till ett nytt kort när du skaffat ett sådant (till exempel genom att beställa hem via Mina Sidor). Observera att aktiverings- och giltighetstiderna pausas ej. Kontakta vår Kundservice på 0771-100 110 om du behöver hjälp.

Ja, du använder samma konto för både appen och Mina Sidor. På Mina Sidor ser du alla dina biljetter och biljettbärare samt kan flytta de mellan busskort och app eller mellan olika busskort.

Du behöver inte logga in på Mina Sidor om du endast använder appen för att hantera dina biljetter. Däremot rekommenderar vi att du skapar ett konto på Mina Sidor om du använder fysiska busskort när du reser, detta för att trygga dina biljetter vid förlust av busskortet.

Ja, vår gamla Webshop avvecklas inom kort. Framöver är det Mina Sidor som gäller för att köpa nya biljetter och hantera sina befintliga biljetter.

Nej, eftersom vi byter hela biljettsystemet så är det inte möjligt att flytta ditt konto. Ditt konto i gamla webshoppen kommer att raderas när webshoppen avvecklas.

Nej, när du fått ditt nya busskort med posten behöver du logga in på Mina Sidor och registrera det. Därefter kan du köpa nya biljetter till busskortet eller flytta dina befintliga biljetter dit.

Ja, dina biljetter finns tillgängliga för användning omedelbart efter genomfört köp. Med andra ord - du behöver inte vänta flera timmar på att biljetter förs över som i gamla webshoppen. Se bara till att dina biljetter finns på rätt bärare!

Om du beställer busskort på Mina Sidor kommer du få ett kort med Länstrafiken Västerbottens logga. På det kortet kan du dock ha både biljetter för regiontrafiken och för lokaltrafiken i Umeå.

Ja, du kan registrera busskort med både Ultras logga och Länstrafiken Västerbottens logga. Det är endast loggan som skiljer åt dessa.

Rabattbiljetter: 180 dagars aktiveringstid och 360 dagars giltighetstid
Periodbiljetter: 180 dagars aktiveringstid och giltig i de antal dagar du köpt
Flex 10/30 (Ultra): 180 dagars aktiveringstid och 30 dagars giltighetstid
Enkelbiljett regiontrafik: 180 dagars aktiveringstid och en resas giltighet
Enkelbiljett Ultra: 180 dagars aktiveringstid och en timmas giltighet (med möjlighet till byten).

Aktiveringstid = inom den tiden måste du påbörja biljetten, i annat fall förfaller den; tiden räknas från köptillfället

Giltighetstid = tiden du har på dig att använda upp biljetten; tiden räknas från första aktivering

Vid beställning av busskort skickas kvitto automatiskt till din registrerade e-postadress.

Vill du få kvitton för dina köpta biljetter kan du använda funktionen "Skicka kvitto" i fliken "Biljetter" eller på startsidan. Kvittot kommer innehålla samtliga biljetter du köpte vid ett och samma tillfälle.

Under "Min Profil" kan du även ange en mejladress för automatiskt utskick av kvitto efter varje köp. Samma inställning gäller om du använder appen.

Regiontrafikens taxa, det vill säga priser, är kilometerbaserad och priset beräknas utifrån din avgångs- samt ankomsthållplats. Efter att du köpt en biljett en gång kan du nästa gång upprepa köpet genom att gå in på dina förbrukade biljetter och använda funktionen ”köp igen”.

Du ångrar ett köp genom att öppna den aktuella biljetten (klicka på rubriken) och välja ”Ångra köp”, alternativt genom att klicka på tre prickar på biljetten och välja "Ångra köp". Biljetten återbetalas till samma betalmedel som användes vid köpet. Det är hela köpet som återbetalas, dvs. samtliga biljetter du köpte inom samma order.
Aktiverade biljetter kan ej återköpas på Mina Sidor.

På Mina Sidor kan du betala med samma betalmedel som i appen, dvs. Swish, bankkort, Klarna samt företagsfaktura (om du fått tillgång till den via din arbetsgivare).

Du kan ha max 2 betalkort registrerade på ditt konto. Om du har fått ersättning av oss i form av Tillgodo så kan du även använda det.

Just nu behöver man läsa av en QR kod om man betalar med Swish. Vill du betala med Swish från samma mobil där du har öppnat Mina Sidor så kan du göra det genom att ta skärmklipp på QR koden och ladda upp den i fliken "Skanna" i din Swish app. Vi jobbar på att kunna erbjuda ännu smidigare lösning för betalningar med Swish.

Under en begränsad period erbjuder vi möjlighet att få ett nytt busskort kostnadsfritt, detta för att underlätta byte av kort för alla våra resenärer. Om du beställer kortet via Mina Sidor behöver du fortfarande genomföra ett köp och ange ett betalmedel (annat än Swish), kostnaden för beställningen kommer dock vara 0kr.

En biljettbärare är det du blippar ombord på bussen för att validera din biljett - det kan alltså vara ett busskort eller app.

En standardbärare är den biljettbäraren som biljetter köpta via Mina Sidor kommer att kopplas till. Standardbärare markeras med en stjärna och du kan ändra vilken utav dina registrerade bärare ska vara standardbärare.

Köp genomförda via appen får alltid appen som bärare men även dessa kan du flytta till busskort via Mina Sidor.

Det enklaste sättet är att först välja rätt bärare från menyn "Biljettbärare" och därifrån fortsätta till att välja biljett - då placeras den på den valda bäraren.

Om du köper biljetter från startsidan eller från menyn "Biljetter" så placeras de på din standardbärare.

I vilket fall som helst kan du efter köpet flytta dina biljetter mellan bärare. Öppna kontextmenyn på biljetten och välj "Flytta biljett", därefter välj vilken bärare du vill använda. Observera att antalet sådana flytt är begränsat.

Du kan ge bort alla biljetter som inte är aktiverade. Du kan ge bort biljetter till någons konto genom att använda deras e-postadress eller till någons kort genom att använda deras kortnummer.

Det är för närvarande inte möjligt att låna ut periodbiljetter via Mina Sidor. Denna funktion finns endast i appen.

Du kan radera ditt konto på Mina Sidor genom att gå in på "Min profil" och välja "radera konto". Observera att kontot raderas då även i din app, om du har varit inloggad.

Ja, om det beloppet du har i ditt Tillgodo är för lågt för att betala hela din order kan du delbetala med Tillgodo. Välj först ett annat betalmedel och därefter kryssa i rutan för delbetalning med Tillgodo. Återstående belopp kommer att dras från ditt andra valda betalmedel.