Störningar (5)


Linje 2, 5, 8, 9, 72, 75, 118 och 179 återgår till ordinarie färdväg.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 22, 225, 260 kan för tillfället inte trafikera hållplats Söder Torg. Resande hänvisas till hållplats Sunnanåskolan och Campus.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 122 och 124 kan för tillfället inte trafikera hållplats Klaravägen & Lillsjövägen. Resande hänvisas till hållplats Eriksdal och Centralgatan.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 123 kan för tillfället inte trafikera hållplats Lillsjövägen. Resande hänvisas till hållplats Klaravägen.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 122, 123, 124 kan från och med 2023-10-30 inte trafikera hållplats Himmelska Fridens Torg & Trädgårdsgatan. Resande hänvisas till den tillfälliga hållplatsen Järnvägsgatan, som är placerad vid korsningen Järnvägsgatan och Trädgårdsgatan.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Tidtabellsförändringar (28)


Linje 27 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 mars 2025. 
• Trafiknytt nummer 24

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 36 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 mars 2025. 
• Trafiknytt nummer 25

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 37 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 mars 2025. 
• Trafiknytt nummer 26

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 341 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 mars 2025. 
• Trafiknytt nummer 27

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 132 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 23

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 246 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 22

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 11 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 21

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 20 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 19

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 12 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 20

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 176 får en uppdaterad tidtabell från och med den 24 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 18

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 139 får en uppdaterad tidtabell från och med den 13 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 17

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 127 får en uppdaterad tidtabell från och med den 14 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 16

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 20 får en uppdaterad tidtabell från och med den 13 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 15

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 239 får en uppdaterad tidtabell från och med den 13 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 14

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 343 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 13

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 341 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 12

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 339 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 11

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 338 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 10

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 336 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 9

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 335 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 8

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 334 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 7

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 333 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 6

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 331 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 5

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 242 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 1

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 243 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025.
• Trafiknytt nummer 2

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 246 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025.
• Trafiknytt nummer 3

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Flera linjer får en uppdaterad tidtabell från och med den 15 december 2024.


 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Störningar (2)


Linje 2, 5, 8, 9, 72, 75, 118 och 179 återgår till ordinarie färdväg.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Pga ett vägarbete så har hållplats Marieberg i riktning mot Mariehems Centrum flyttats ca 75 meter närmare Mariehemsvägen.

Arbetet kommer att pågå from måndag den 24/2-2025.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Information till dig som årskortskund

Vi vill informera dig om att från och med 1 december 2024 utgår årskortet från vårt biljettutbud. 

2024-12-01
Årskortet finns inte längre i biljettutbudet

Från och med den 1 december 2024 finns inte Årskortet i biljettutbudet längre. Nu hänvisar vi till det ordinarie biljettutbudet tills vidare. 

2024-10-28
Kompletterande information

Vi vill komplettera den information som skickades ut den 10 september kring årskortets upphörande.

Som ni fick information om i föregående utskick kommer årskortet som tjänst att upphöra från och med 1 december 2024.  

Från den 1 december har vi ingen ersättningstjänst att erbjuda i stället för årskortet. Vi jobbar på en lösning där du som resenär kan teckna dig på en abonnemangstjänst som löper på automatiskt tills du säger upp tjänsten. Abonnemangstjänsten kommer dock inte kunna liknas med ett årskort med autogiro. I dagsläget vet vi inte när en sådan lösning kan vara på plats från vår leverantör. Tills vidare hänvisar vi till vårt nuvarande biljettutbud där vi till exempel har periodbiljetter och rabattbiljetter.

Du kan fortsätta åka på fysiska busskort
Vi behöver tydliggöra utifrån förra utskicket att det fortsättningsvis går bra att åka på ett fysiskt busskort. Alternativt i någon av våra appar, Tabussen.nu eller Ultra, Umeå lokaltrafik.


För dig som vill fortsätta åka på ett fysiskt busskort
När ditt årskort slutar fungera den 1 december så kan du få ditt årskort utbytt mot ett nytt fysiskt kort som du sedan kan ladda med resor eller dagar. Du kan byta ditt kort på något av våra bemannade busstationer eller på något av våra Reseinfokontor. Du kan också få ett nytt tomt busskort hemskickat, som du kan ladda på vår webshop eller ombord på bussen. För att få ett kort hemskickat kontakta oss på arskort@tabussen.nu eller 0771-100 110.

2024-09-15
Du kan fortsätta åka med ett fysiskt busskort

Trots att vi slutar med Årskortet som produkt/tjänst kan du fortsätta åka med ett busskort om du vill. Skillnaden är att du inte kan ha ett årskort som produkt på busskortet. På busskortet kan du från den 1 december ha vårt övriga biljettutbud, som till exempel period- och rabattbiljetter.

 

2024-09-10
Årskortet avslutas i biljettutbudet från den 1 december

Detta sker i samband med att vi under 2024 tillsammans med fem andra aktörer anpassar de nuvarande biljettsystemen till en ny nationell standard för kollektivtrafiken.

Som en del av detta har Länstrafiken lanserat en ny app där du både kan köpa period- och rabattbiljetter. Vi har som ambition att resenären ska välja att resa med appen i stället för fysiska busskort. Det innebär att du smidigt kommer kunna köpa och hantera dina biljetter i appen. 

Appen är inte enbart en biljettbärare utan även din reseplanerare, dvs. du kan söka resor, se buss på kartan, köpa dina biljetter. Det finns även fler nya funktioner i nya appen. 

I samband med att vi byter ut vårt biljett- och betalsystem så byter vi även ut de fysiska busskorten. Vill du, istället för att använda appen, fortsätta åka på ett busskort går det jättebra. Men då behöver du byta ditt årskort mot ett nytt busskort innan den 1 december. 

Mer information om hur du gör det kommer vi meddela här när det närmar sig.

Vad behöver jag göra nu?

Du som kund behöver inte göra något. Den sista debitering kommer att ske under oktober månad och sista dagen att resa på ditt årskort är 30 november 2024. Då avslutas ditt avtal hos oss automatiskt.

Vill du avsluta ditt kort redan nu gör du det genom att skicka ett mail till arkort@tabussen.nu.

Tack för din tid som årskortskund och nu tills vidare får vi hänvisa till vårt ordinarie biljettutbud.