Störningar (4)


Linje 22, 225, 260 kan för tillfället inte trafikera hållplats Söder Torg. Resande hänvisas till hållplats Sunnanåskolan och Campus.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 122 och 124 kan för tillfället inte trafikera hållplats Klaravägen & Lillsjövägen. Resande hänvisas till hållplats Eriksdal och Centralgatan.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 123 kan för tillfället inte trafikera hållplats Lillsjövägen. Resande hänvisas till hållplats Klaravägen.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 122, 123, 124 kan från och med 2023-10-30 inte trafikera hållplats Himmelska Fridens Torg & Trädgårdsgatan. Resande hänvisas till den tillfälliga hållplatsen Järnvägsgatan, som är placerad vid korsningen Järnvägsgatan och Trädgårdsgatan.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Tidtabellsförändringar (31)


Linje 17 får en uppdaterad tidtabell från och med den 31 mars 2025. 
• Trafiknytt nummer 30


 

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 225 får en uppdaterad tidtabell från och med den 24 mars 2025. 
• Trafiknytt nummer 28

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 260 får en uppdaterad tidtabell från och med den 24 mars 2025. 
• Trafiknytt nummer 29

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 27 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 mars 2025. 
• Trafiknytt nummer 24

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 36 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 mars 2025. 
• Trafiknytt nummer 25

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 37 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 mars 2025. 
• Trafiknytt nummer 26

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 341 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 mars 2025. 
• Trafiknytt nummer 27

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 132 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 23

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 246 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 22

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 11 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 21

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 20 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 19

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 12 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 20

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 176 får en uppdaterad tidtabell från och med den 24 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 18

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 139 får en uppdaterad tidtabell från och med den 13 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 17

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 127 får en uppdaterad tidtabell från och med den 14 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 16

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 20 får en uppdaterad tidtabell från och med den 13 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 15

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 239 får en uppdaterad tidtabell från och med den 13 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 14

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 343 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 13

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 341 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 12

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 339 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 11

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 338 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 10

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 336 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 9

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 335 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 8

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 334 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 7

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 333 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 6

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 331 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 5

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 242 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 1

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 243 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025.
• Trafiknytt nummer 2

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 246 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025.
• Trafiknytt nummer 3

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Flera linjer får en uppdaterad tidtabell från och med den 15 december 2024.


 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Störningar (1)


Pga ett vägarbete så har hållplats Marieberg i riktning mot Mariehems Centrum flyttats ca 75 meter närmare Mariehemsvägen.

Arbetet kommer att pågå from måndag den 24/2-2025.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

FAQ Nya busskort

 Här fyller vi på med Frågor och svar eftersom. 

Frågor och svar nya busskort

Vi behöver nya busskort i och med att vi uppdaterar biljett – och betalsystemet. Det är ett biljettsamarbete med de fyra nordligaste länen för ett sömlöst resande. De busskort som finns nu är gamla och fungerar inte i det nya systemet. Det gäller för både regiontrafiken och Ultra.

Nej, du har flera veckor på dig att åka upp dina resor på det gamla kortet. Det fungerar till och med den 18 maj. Om du inte skulle hinna det så hjälper vi dig. 

Olika alternativ att få ett nytt kort:
-    Res upp dina resor på det gamla kortet senast den 18 maj. Ingen större brådska alltså. När du sen besöker en bemannad busstation eller Reseinfo (Umeå) och vill fylla på kommer du att få resorna på ett nytt kort. 
-    Beställ ett nytt busskort i vår nya webbtjänst Mina sidor på Tabussen.nu som du sen själv fyller på via tjänsten när du fått kortet. 
-    Om det känns krångligt eller svårt, kontakta oss på 0771-100 110 så hjälper vi dig. 
-    Ombuden i Umeå kommer lite senare också att kunna sälja resor på de nya korten.

Ja, det gäller alla busskort som har loggan för Länstrafiken i Västerbotten och Ultra. 

Just nu är det inte tekniskt möjligt att se när du blippar det nya kortet på bussen. Föraren kan inte heller se det. Du kan se det på Mina sidor, hos Reseinfo eller en bemannad busstation. Om du i stället har resorna i appen kan du se all information där. 

Använd vår nya webbtjänst Mina sidor på Tabussen.nu. Där kan du beställa ett nytt busskort till din hemadress och som du sen när du får hem det kan fylla på med nya resor. Kom ihåg att göra det med framförhållningen om att det kan ta upp till 10 dagar för leveransen av kortet.

När du sen köper biljetter till kortet finns de tillgängliga omedelbart, till skillnad från hur det var i vår gamla webbshop. I våra appar kan du också köpa rabatt- och periodkort förutom enkelbiljetterna.

Det nya betalsystemet finns inte installerat på bussarna i sin helhet än. Det behöver ske i en viss ordning.

I och med de nya korten återgår vi till de längre aktiverings-och giltighetstiderna igen. Samma som i apparna med 180 dagars aktiveringstid från inköpsdatum och 365 dagars giltighetstid från första resan. 

Du kommer att ha ungefär 8 veckor på dig att resa upp dina resor och sen byta ditt kort. Om du inte skulle hinna det så hjälper vi dig.

Det fungerar inte tekniskt längre, men däremot kan du köpa fler än en enkelbiljett, oavsett ålderskategori, så får du automatiskt 20% rabatt på ditt köp. Vi kallar det för tillsammansrabatt. 

Du kan trygga det nya busskortet genom att registrera det i vår nya webbtjänst Mina sidor på Tabussen.nu. Du hittar sidan under ”Logga in” på startsidan. 

Det är helt olika system och resorna kan tyvärr inte flyttas automatiskt. Om du brukar besöka oss på ett Reseinfokontor för att fylla på ditt kort, kommer du att få dina nya resor på ett nytt busskort av oss. 

 

Nej, reskassan fungerar inte i och med att vi går över i det nya systemet.

Det går jättebra. Vi har alla biljettyper i appen.

Med dina resor i appen får du även trafikinformation, både generellt och om din specifika resa. Du kan också i realtid se var bussen befinner sig på kartan. I appen finns också alltid de aktuella busstiderna. Du får även en snabbare överblick över hur många resor/dagar du har kvar och hur länge de är giltiga.

Att använda app är också ett miljövänligare alternativ då busskorten innebär en högre belastning på miljön.

 

 

Det behöver du inte. Använd gärna appen. Busskorten finns för de som gärna vill blippa ett fysiskt kort i stället och kanske inte har en smartphone.

De nya korten har två utseenden, ett för regiontrafiken och ett för Ultra. Du kan ändå ladda vad du vill på varje kort. De nya korten ingår i samma system som våra appar.

Ja, de korten behöver också bytas. Ta kontakt med den person eller funktion som administrerar era tjänsteresor i din organisation.  

Ja, det går bra. Se bara till att skicka med busskortet.