Störningar (4)


Linje 22, 225, 260 kan för tillfället inte trafikera hållplats Söder Torg. Resande hänvisas till hållplats Sunnanåskolan och Campus.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 122 och 124 kan för tillfället inte trafikera hållplats Klaravägen & Lillsjövägen. Resande hänvisas till hållplats Eriksdal och Centralgatan.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 123 kan för tillfället inte trafikera hållplats Lillsjövägen. Resande hänvisas till hållplats Klaravägen.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 122, 123, 124 kan från och med 2023-10-30 inte trafikera hållplats Himmelska Fridens Torg & Trädgårdsgatan. Resande hänvisas till den tillfälliga hållplatsen Järnvägsgatan, som är placerad vid korsningen Järnvägsgatan och Trädgårdsgatan.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Tidtabellsförändringar (31)


Linje 17 får en uppdaterad tidtabell från och med den 31 mars 2025. 
• Trafiknytt nummer 30


 

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 225 får en uppdaterad tidtabell från och med den 24 mars 2025. 
• Trafiknytt nummer 28

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 260 får en uppdaterad tidtabell från och med den 24 mars 2025. 
• Trafiknytt nummer 29

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 27 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 mars 2025. 
• Trafiknytt nummer 24

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 36 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 mars 2025. 
• Trafiknytt nummer 25

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 37 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 mars 2025. 
• Trafiknytt nummer 26

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 341 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 mars 2025. 
• Trafiknytt nummer 27

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 132 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 23

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 246 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 22

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 11 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 21

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 20 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 19

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 12 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 20

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 176 får en uppdaterad tidtabell från och med den 24 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 18

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 139 får en uppdaterad tidtabell från och med den 13 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 17

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 127 får en uppdaterad tidtabell från och med den 14 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 16

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 20 får en uppdaterad tidtabell från och med den 13 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 15

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 239 får en uppdaterad tidtabell från och med den 13 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 14

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 343 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 13

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 341 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 12

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 339 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 11

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 338 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 10

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 336 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 9

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 335 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 8

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 334 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 7

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 333 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 6

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 331 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 5

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 242 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 1

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 243 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025.
• Trafiknytt nummer 2

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 246 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025.
• Trafiknytt nummer 3

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Flera linjer får en uppdaterad tidtabell från och med den 15 december 2024.


 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Störningar (1)


Pga ett vägarbete så har hållplats Marieberg i riktning mot Mariehems Centrum flyttats ca 75 meter närmare Mariehemsvägen.

Arbetet kommer att pågå from måndag den 24/2-2025.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Företagsportalen

Att vara företagskund gör det enkelt att resa i tjänsten eller till och från jobbet med buss. I Företagsportalen administrerar ni enkelt vem som ska få köpa biljetter för tjänsteresor eller som ett personalerbjudande för arbetspendling.


2025-03-31

Digitala informationsträffar

Vi bjuder in dig att delta på någon av våra digitala informationsträffar där vi presenterar Företagsportalen och informerar om dess funktioner. Informationsträffarna sker via Teams. Anmäl dig via länkarna nedan.

2025-04-08 kl. 10:30-11:30

2025-04-10 kl. 10:30-11:30

2025-04-10 kl. 14:30-15:30


2025-03-31

Informationsutskick företagskunder

Denna information går ut i dagarna till företagkunder hos Länstrafiken Västerbotten

Nuvarande företagskort ersätts med ny företagsportal

Under våren byter vi biljett och betalsystem, och behöver därför byta ut alla våra busskort, inklusive företagskorten. Befintliga företagskort kommer att sluta fungera den 18:e maj.
Som en del i det nya biljettsystemet lanserar vi en Företagsportal. Den nya portalen är kopplad till våra appar.

Köp era tjänsteresor i appen

Enklaste sättet att fortsätta vara företagskund hos oss är att redan nu börja köpa era biljetter via vår app med betalmedlet företagsfaktura.

Skicka biljetter till ett busskort från portalen

Det är möjligt att ha tjänsteresor på de nya busskorten. Detta genom att köpa en biljett i vår företagsportal och skicka till en bärare som kan vara ett nytt busskort eller ett konto i appen.
För att kunna skicka biljetter till ett busskort behöver ni skaffa ett nytt busskort som ni kan ladda biljetterna på. Detta kan ni göra genom att besöka närmaste bemannade busstation, Reseinfokontor eller maila er beställning till oss på foretag@tabussen.nu

Busskort som betalmedel på bussen

De nya busskorten kommer inte gå att använda som betalmedel på bussen förrän vi installerat det nya betalsystemet i alla våra bussar. Installation av det nya betalsystemet i bussarna kommer att påbörjas den 19 maj och kommer ske löpande i hela länet.

Bli företagskund i den nya företagsportalen

Som företagskund ansluter ni er till den nya företagsportalen genom att fylla i ansökningsformuläret som ni hittar här: https://www.tabussen.nu/foretagsportal eller kontakta oss på mejlen foretag@tabussen.nu så hjälper vi er. Ni kommer inte flyttas över automatiskt till nya företagsportalen.
Det finns en informationsguide länkad högre upp på denna sida för hur du ansluter dig till företagsportalen och hur du använder den.
Redan nu får ni gärna inventera ert resebehov dvs. vilka i er organisation har behov av tjänsteresor och som ni skulle behöva lägga upp som resenär i portalen.

Tjänsteresor ombord på Norrtåg

Den nya företagsportalen kommer oavsett app eller kort inte att fungera ombord på Norrtåg. Undantaget är Länstrafikens periodbiljett (30-dagar) som fortsatt är giltigt som färdmedel på tåget både på busskort och i appen. Periodbiljetten kan ni givetvis köpa i företagsportalen och i appen.


2024-09-11

Informationsutskick företagskunder

Ni får detta meddelande för att ni har ett eller flera företagskort hos Länstrafiken Västerbotten.

Vi kommer att lansera en företagsportal där ni kan köpa och administrera biljetterna till era
anställda. Det kommer inte att kosta något att ansluta sig till företagsportalen och ni slipper krångel
med kvittoinlämningar, rekvisitioner och tjänsteanteckningar. Biljetterna kommer att finnas i vår app
på den anställdes telefon. Som arbetsgivare bestämmer ni vilka medarbetare som får tillgång att
använda tjänsten och kan enkelt justera hur biljetten ska gälla.

Det blir enkelt för både den som åker tjänsteresor och den som administrerar resorna.
Mer information om företagsportalen kommer längre fram.

Länstrafiken Västerbotten ska tillsammans med fem andra aktörer anpassa de nuvarande
biljettsystemen till en ny nationell standard för kollektivtrafiken. Målet är ett mer sömlöst resande.

Som en del av detta har Länstrafiken lanserat en ny app och har som ambition att resenären ska välja
att resa med appen i stället för fysiska busskort. Appen är inte enbart en biljettbärare utan även din
reseplanerare, dvs. du kan söka resor, se buss på kartan och köpa dina biljetter.

Vad behöver jag göra nu?
Just nu behöver du inte göra något, sitt lugnt på bussen, mer info kommer.

Vill du få information gällande den nya företagsportalen per e-post?
Skicka ett mail till: foretag@tabussen.nu så lägger vi till dig på sändlistan.