Disturbances (4)


Linje 22, 225, 260 kan för tillfället inte trafikera hållplats Söder Torg. Resande hänvisas till hållplats Sunnanåskolan och Campus.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 122 och 124 kan för tillfället inte trafikera hållplats Klaravägen & Lillsjövägen. Resande hänvisas till hållplats Eriksdal och Centralgatan.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 123 kan för tillfället inte trafikera hållplats Lillsjövägen. Resande hänvisas till hållplats Klaravägen.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 122, 123, 124 kan från och med 2023-10-30 inte trafikera hållplats Himmelska Fridens Torg & Trädgårdsgatan. Resande hänvisas till den tillfälliga hållplatsen Järnvägsgatan, som är placerad vid korsningen Järnvägsgatan och Trädgårdsgatan.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Time table changes (24)


Linje 132 får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 23

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 246 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 22

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 11 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 21

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 20 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 19

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 12 får en uppdaterad tidtabell från och med den 10 februari 2025. 
• Trafiknytt nummer 20

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 176 får en uppdaterad tidtabell från och med den 24 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 18

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 139 får en uppdaterad tidtabell från och med den 13 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 17

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 127 får en uppdaterad tidtabell från och med den 14 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 16

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 20 får en uppdaterad tidtabell från och med den 13 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 15

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 239 får en uppdaterad tidtabell från och med den 13 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 14

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 343 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 13

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 341 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 12

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 339 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 11

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 338 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 10

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 336 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 9

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 335 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 8

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 334 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 7

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 333 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 6

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 331 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 5

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Ringbilar i Norsjö upphör från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 4

Linje 242 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025. 
• Trafiknytt nummer 1

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 243 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025.
• Trafiknytt nummer 2

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 246 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 januari 2025.
• Trafiknytt nummer 3

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Flera linjer får en uppdaterad tidtabell från och med den 15 december 2024.


 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Disturbances (1)


Linje 2 kan för tillfället inte trafikera hållplatser V. Ersboda Centrum och Snipgränd. Resande hänvisas till hållplats Kylgränd.
Linje 5 kan för tillfället inte trafikera hållplatser Måttgränd, Snipgränd och V. Ersboda Centrum. Resande hänvisas till hållplats Ystarvägen.
Linje 8 kan för tillfället inte trafikera hållplatser V. Ersboda Centrum och Snipgränd. Resande hänvisas till hållplats Ostkroken och Kylgränd.
Linje 79 kan för tillfället inte trafikera hållplatser V. Ersboda Centrum och Snipgränd. Resande hänvisas till hållplats Cementvägen och Ystarvägen.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

On board the bus

Here you can read about what you can take on the bus and what applies when you travel with our buses in public transport in Umeå.

Ticketing

We prefer that you buy your bus ticket before boarding. Then the journey goes faster. However, with the help of debit/credit cards, bus tickets can also be purchased on the buses.

For security reasons, you cannot pay with cash on board.

The bus card is a chip card that can be used many times and for all types of travel, single, discount or period. A card fee of SEK 25 is charged.

All buses have automatic reading of mobile tickets.

Bus cards and mobile tickets are shown to the card reader before boarding. You should do this even if you know that you are making a transfer and changing buses. A transfer is registered in the ticket machine but does not cost anything extra.

Travelling with a pram or assistive device

We have special seats in the bus designed for strollers and assistive devices.

 

Wifi

The buses are equipped with wireless internet so you can surf for free.

Baggage

You are allowed to bring hand luggage on the bus. Hand luggage includes things that you can carry yourself.
Bicycles are not allowed to be brought, and roller skates (inline skates) are not allowed to be worn on the bus. You must not bring large and bulky things.

Bulky includes, for example:

  • Larger furniture such as beds and bookshelves
  • Luggage that you need help moving
  • Sharp or long objects – about 2 meters or longer

These rules exist for security reasons. Luggage must not block seats or be placed in such a way that aisles or exits are blocked, preventing a quick evacuation of the bus. Luggage can also cause accidents and injuries.

 

Kick-bike, electric scooter or folding bike

Means of transport that are folded and portable and are less than 120 cm when folded can be taken on the bus free of charge, subject to availability. You may store your foldable vehicle on the floor of the passenger compartment. Keep in mind that it must not take up a seat or be placed so that it blocks aisles or exits as this can prevent a quick evacuation of the bus.

Travelling with animals

  • Pets such as dogs and cats travel for free when travelling by paying guests.
  • It is allowed to bring a maximum of 2 animals/traveler.
  • All animals must be kept on a leash or kept in an intended bag/cage and travel on the floor.
    Smaller animals can be held on laps but must not be placed on a seat.
  • Passengers with animals must board through the middle door, where available. Exceptions for guide dogs, which are usually trained to enter through the front door.
  • The animal may only be in the rear or upper part of the vehicle for the convenience of people who are allergic. Everyone can travel by public transport, so it can never be completely allergy-proof.
  • Guide dogs and signal dogs travel with the passenger at any place in the vehicle.
  • Anyone travelling with animals is responsible for its safety, and risks being rejected or denied boarding if the animal is deemed to be disturbing to other travellers or staff.

Spikes/Spikes

We do not allow the use of spikes/spikes on board our vehicles:
Spikes/spikes damage the floors of the buses. In the long term, it can lead to mould, as moisture risks penetrating the floors.

Cross-country/Slalom skis

It is allowed to bring cross-country skis and slalom skis on board Ultra's buses, provided that these are tied together or are in a ski case.The skis must not be loose so that they pose a risk of injury to other passengers.

Vehicle types in Umeå's public transport

The vehicles used in Umeå's local transport follow the EU directives that apply. The vehicles are mainly used in urban or suburban traffic at lower speeds. The low floor of these vehicles allows for a faster passenger flow and faster boarding.

The vehicles are designed for both standing and seating passengers and are therefore not equipped with seat belts. It is allowed, by law, to sit or stand in these types of vehicles without a seat belt.