Disturbances (7)


Linje 251 kan för tillfället inte trafikera hållplatser Malånäs, Stensund, vsk Avaås, Tjärnbergsbränna, Kedjeheden, vsk Adakliden. Linjen trafikerar annan väg mellan Malå och Adak pga avstängd väg. Detta beräknas pågå till och med den 5/7 (observera att sluttiden är preliminär). Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Från och med torsdag 2024-06-27 kan linje 105 inte trafikera hållplatser Bjännsjö S, Bjännsjö, Bjännsjö N, Degersjön S, Degersjön, Mellansvartbäck, Innersjö, Innersjö Södra, Yttersjö N, Yttersjö Göstas Loge, Yttersjö, vsk G:a Yttersjövägen. Resande hänvisas till hållplats vsk Yttersjö och vsk Bjännsjö. Detta beräknas pågå till och med fredag 2024-07-05. Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 28, 36, 249, 252 kan för tillfället inte trafikera hållplats Fårträsk, Kåtaträsk & Släppträsk. Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Det kan förekomma förseningar på linje 123, 124 & 125. Detta på grund av vägarbeten. Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Från och med måndag den 27/5 kan förseningar kan förekomma på linje 34. Detta på grund av vägarbeten mellan Tuvträsk och Västermyrriset. Arbetet beräknas vara färdigt hösten 2024. Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 122, 123, 124 kan från och med 2023-10-30 inte trafikera hållplats Himmelska Fridens Torg & Trädgårdsgatan. Resande hänvisas till den tillfälliga hållplatsen Järnvägsgatan, som är placerad vid korsningen Järnvägsgatan och Trädgårdsgatan. Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 20 kan från kl. 16 den 2024-07-07 inte trafikera hållplatser Pontusbadet, Malmuddsviadukten, Stadshuset och Norrhamn i Luleå. Resande hänvisas till hållplats Luleå Busstation. Detta gäller till kl. 6 den 2024-07-15. Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Time table changes (8)


Linje 205 får en uppdaterad tidtabell från och med den 8 juli 2024.
• Trafiknytt nummer 39

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 210 får en uppdaterad tidtabell från och med den 8 juli 2024.
• Trafiknytt nummer 40

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 519 får en uppdaterad tidtabell från och med den 2 juli 2024.
• Trafiknytt nummer 38

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 129 som får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 juni 2024.
• Trafiknytt nummer 36

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 17 som får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 juni 2024.
• Trafiknytt nummer 37

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 23 som får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 juni 2024.
• Trafiknytt nummer 33

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 27 som får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 juni 2024.
• Trafiknytt nummer 34

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 436 som får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 juni 2024.
• Trafiknytt nummer 35

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

School Trips

Information about school trips to and from school for pupils in primary and secondary school.

When you are in primary or secondary school, your municipality may, upon application, decide that you have the right to travel to and from school on public transport.

With a school ticket, you can travel two one-way journeys per day with public transport in Umeå. The ticket is valid on all school days and on individual holidays during the school year. During the Christmas, sports, Easter and autumn holidays, you cannot travel on the school ticket. A change of bus to another route must be made within two hours of the start of the journey.

The school ticket must be used as long as you attend the school. In the first month of the autumn term, a trip must be made, then the ticket is loaded with the new academic year.

The school ticket is personal and you must be prepared to prove your identity. Otherwise, no ticket checks are carried out for pupils in compulsory school. For high school students, ticket checks are carried out. 

General questions and answers about school trips

The card is plastic. It cannot withstand bending. You may not pierce the card. Around inside the entire card is a wire loop. If the card breaks or cracks, the card becomes unusable.

If the card is broken or if you try to travel more trips than allowed, the ticket machine "beeps". Broken cards are replaced at the school's office. 

It is your municipality that processes and decides on this. 

For you in elementary school - questions and answers

Report directly to the school when you have lost your school card. In compulsory school, you can redeem a new school card at the school's office. When a lost school card is reported, the number of the lost card is reported to Länstrafiken, after which it is blocked in the ticket machine system.

 

If you leave school, you must hand in your school card to the school.

For you in high school - questions and answers

The school card is personal and only valid together with photo identification. If you cannot show identification, the inspector will write down your name, social security number and school card number. The second time this happens, you will receive a letter from Länstrafiken asking you to provide an explanation as to why you did not have any identification. If you are unable to identify yourself a third time, Länstrafiken will block your card and you will have to buy a new one at the school's office for SEK 300.

The inspector confiscates the school card and the person who borrowed the card must pay a control fee of currently SEK 1500 as well as a bus ticket for the bus trip in question. You must then buy a new school card for 300 SEK.

Report directly to the school when you have lost your school card. A new school card can be purchased at the school's office. When reporting a lost school card, the number of the lost ticket is reported to Länstrafiken, after which it is blocked in the ticket machine system. Until you receive a new card, you must pay for your trips yourself.

If you leave school, move or receive a boarding supplement, you must hand in your school card to the school. Late return of school cards can result in a deduction of your boarding supplement. The school has the right to claim compensation for the trips you have made.