Disturbances (7)


Linje 251 kan för tillfället inte trafikera hållplatser Malånäs, Stensund, vsk Avaås, Tjärnbergsbränna, Kedjeheden, vsk Adakliden. Linjen trafikerar annan väg mellan Malå och Adak pga avstängd väg. Detta beräknas pågå till och med den 5/7 (observera att sluttiden är preliminär). Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Från och med torsdag 2024-06-27 kan linje 105 inte trafikera hållplatser Bjännsjö S, Bjännsjö, Bjännsjö N, Degersjön S, Degersjön, Mellansvartbäck, Innersjö, Innersjö Södra, Yttersjö N, Yttersjö Göstas Loge, Yttersjö, vsk G:a Yttersjövägen. Resande hänvisas till hållplats vsk Yttersjö och vsk Bjännsjö. Detta beräknas pågå till och med fredag 2024-07-05. Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 28, 36, 249, 252 kan för tillfället inte trafikera hållplats Fårträsk, Kåtaträsk & Släppträsk. Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Det kan förekomma förseningar på linje 123, 124 & 125. Detta på grund av vägarbeten. Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Från och med måndag den 27/5 kan förseningar kan förekomma på linje 34. Detta på grund av vägarbeten mellan Tuvträsk och Västermyrriset. Arbetet beräknas vara färdigt hösten 2024. Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 122, 123, 124 kan från och med 2023-10-30 inte trafikera hållplats Himmelska Fridens Torg & Trädgårdsgatan. Resande hänvisas till den tillfälliga hållplatsen Järnvägsgatan, som är placerad vid korsningen Järnvägsgatan och Trädgårdsgatan. Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Linje 20 kan från kl. 16 den 2024-07-07 inte trafikera hållplatser Pontusbadet, Malmuddsviadukten, Stadshuset och Norrhamn i Luleå. Resande hänvisas till hållplats Luleå Busstation. Detta gäller till kl. 6 den 2024-07-15. Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Time table changes (8)


Linje 205 får en uppdaterad tidtabell från och med den 8 juli 2024.
• Trafiknytt nummer 39

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 210 får en uppdaterad tidtabell från och med den 8 juli 2024.
• Trafiknytt nummer 40

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 519 får en uppdaterad tidtabell från och med den 2 juli 2024.
• Trafiknytt nummer 38

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 129 som får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 juni 2024.
• Trafiknytt nummer 36

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 17 som får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 juni 2024.
• Trafiknytt nummer 37

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 23 som får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 juni 2024.
• Trafiknytt nummer 33

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 27 som får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 juni 2024.
• Trafiknytt nummer 34

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 436 som får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 juni 2024.
• Trafiknytt nummer 35

 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Traffic information from us

You can easily find traffic information yourself. You can receive it in real-time or as a published message. You can also call us at Customer Service.

In the app Ultra - Umeås lokaltrafik

In our app, you can get traffic information via the function Bus on map, directly in the travel planner or via the Traffic information tab.

Bus on map 

Bus on map has two functions. On the one hand, you can follow a specific bus via the travel planner, and see where exactly it is on a map in the app. The service also makes it possible to click on the map in the app on the stop you want to go to and from, and see all the buses that serve the specific stop during what times.

Journey Planner

In our Journey Planner in the app, you can see in real time that the bus is on time and when it will arrive. You can also see if there is traffic information linked to your departure. Click on the departure to read the traffic information.


When you click on a departure, you will get a description of the discrepancy. All this information is displayed in real time, so deviations can change along the way. The image below shows the app's travel planner when you have clicked on a departure. 

  • An ! with a red ring around it means that there is traffic information linked to the departure.

All deviations from the timetable are also described in text.

Traffic information tab in the app

Under the Traffic information tab, all published traffic disruptions are collected for Ultra traffic. A service disruption is a temporary restriction or change that will return to regular traffic. These service disruptions will be published by our Customer Service as soon as we receive the information.

On the web tabussen.nu

On the web, you can get traffic information directly from the traffic information on the front page or via the Journey Planner.

Journey Planner

In the Journey Planner on the web, you can also see traffic information when you click on the departure. The Journey Planner displays the information in real time. 

  • An ! with a red square around it means that there is traffic information linked to the departure.

All deviations from the timetable are also described in text.

Front page tabussen.nu

On the front page of the website, you can see published traffic disruptions and timetable changes. A service disruption is a temporary restriction or change that will return to regular traffic. A timetable change is a change in traffic that is updated in the journey planner and timetable. 

Traffic information on the bus

Our buses have digital information signs. There you will find bus stop information such as destination, next stop, and arrival times. On these information signs, we can also post other current traffic information. The buses also have audio announcements. 

Traffic information at the bus stop

In Ultra , most stops have digital stop signs where you can see which line and bus are coming and an estimated time of arrival.