Störningar (1)


Linje 122, 123, 124 kan från och med 2023-10-30 inte trafikera hållplats Himmelska Fridens Torg & Trädgårdsgatan. Resande hänvisas till den tillfälliga hållplatsen Järnvägsgatan, som är placerad vid korsningen Järnvägsgatan och Trädgårdsgatan.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Tidtabellsförändringar (35)


Linje 249 får en uppdaterad tidtabell från och med den 4 november 2024.
• Trafiknytt nummer 67


 

Vi har för närvarande tekniska problem med våra appar. Vi hänvisar till köp ombord på bussen samt hos våra försäljningsombud. För att söka på din resa kan du göra det via resenplaneraren på vår hemsida. 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 26 får en uppdaterad tidtabell från och med den 21 oktober 2024.
• Trafiknytt nummer 66

Vi har för närvarande tekniska problem med våra appar. Vi hänvisar till köp ombord på bussen samt hos våra försäljningsombud. För att söka på din resa kan du göra det via resenplaneraren på vår hemsida. 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 301 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 oktober 2024.
• Trafiknytt nummer 65

Vi har för närvarande tekniska problem med våra appar. Vi hänvisar till köp ombord på bussen samt hos våra försäljningsombud. För att söka på din resa kan du göra det via resenplaneraren på vår hemsida. 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 305 får en uppdaterad tidtabell från och med den 1 oktober 2024.
• Trafiknytt nummer 64

Vi har för närvarande tekniska problem med våra appar. Vi hänvisar till köp ombord på bussen samt hos våra försäljningsombud. För att söka på din resa kan du göra det via resenplaneraren på vår hemsida. 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 226 får en uppdaterad tidtabell från och med den 30 september 2024.
• Trafiknytt nummer 63

Vi har för närvarande tekniska problem med våra appar. Vi hänvisar till köp ombord på bussen samt hos våra försäljningsombud. För att söka på din resa kan du göra det via resenplaneraren på vår hemsida. 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 121 tillkommer som busslinje från och med den 30 september 2024.
• Trafiknytt nummer 62

Vi har för närvarande tekniska problem med våra appar. Vi hänvisar till köp ombord på bussen samt hos våra försäljningsombud. För att söka på din resa kan du göra det via resenplaneraren på vår hemsida. 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 118 får en uppdaterad tidtabell från och med den 30 september 2024.
• Trafiknytt nummer 61

Vi har för närvarande tekniska problem med våra appar. Vi hänvisar till köp ombord på bussen samt hos våra försäljningsombud. För att söka på din resa kan du göra det via resenplaneraren på vår hemsida. 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 16 får en uppdaterad tidtabell från och med den 30 september 2024.
• Trafiknytt nummer 60

Vi har för närvarande tekniska problem med våra appar. Vi hänvisar till köp ombord på bussen samt hos våra försäljningsombud. För att söka på din resa kan du göra det via resenplaneraren på vår hemsida. 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 115 får en uppdaterad tidtabell från och med den 30 september 2024.
• Trafiknytt nummer 58

Vi har för närvarande tekniska problem med våra appar. Vi hänvisar till köp ombord på bussen samt hos våra försäljningsombud. För att söka på din resa kan du göra det via resenplaneraren på vår hemsida. 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 114 får en uppdaterad tidtabell från och med den 30 september 2024.
• Trafiknytt nummer 59

Vi har för närvarande tekniska problem med våra appar. Vi hänvisar till köp ombord på bussen samt hos våra försäljningsombud. För att söka på din resa kan du göra det via resenplaneraren på vår hemsida. 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 115 får en uppdaterad tidtabell från och med den 18 september 2024.
• Trafiknytt nummer 57

Vi har för närvarande tekniska problem med våra appar. Vi hänvisar till köp ombord på bussen samt hos våra försäljningsombud. För att söka på din resa kan du göra det via resenplaneraren på vår hemsida. 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 417 får en uppdaterad tidtabell från och med den 16 september 2024.
• Trafiknytt nummer 55

Vi har för närvarande tekniska problem med våra appar. Vi hänvisar till köp ombord på bussen samt hos våra försäljningsombud. För att söka på din resa kan du göra det via resenplaneraren på vår hemsida. 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 37 får en uppdaterad tidtabell från och med den 16 september 2024.
• Trafiknytt nummer 56

Vi har för närvarande tekniska problem med våra appar. Vi hänvisar till köp ombord på bussen samt hos våra försäljningsombud. För att söka på din resa kan du göra det via resenplaneraren på vår hemsida. 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 245 får en uppdaterad tidtabell från och med den 2 september 2024.
• Trafiknytt nummer 49

Vi har för närvarande tekniska problem med våra appar. Vi hänvisar till köp ombord på bussen samt hos våra försäljningsombud. För att söka på din resa kan du göra det via resenplaneraren på vår hemsida. 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 220 får en uppdaterad tidtabell från och med den 2 september 2024.
• Trafiknytt nummer 50

Vi har för närvarande tekniska problem med våra appar. Vi hänvisar till köp ombord på bussen samt hos våra försäljningsombud. För att söka på din resa kan du göra det via resenplaneraren på vår hemsida. 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 226 får en uppdaterad tidtabell från och med den 2 september 2024.
• Trafiknytt nummer 51

Vi har för närvarande tekniska problem med våra appar. Vi hänvisar till köp ombord på bussen samt hos våra försäljningsombud. För att söka på din resa kan du göra det via resenplaneraren på vår hemsida. 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 217 får en uppdaterad tidtabell från och med den 2 september 2024.
• Trafiknytt nummer 52

Vi har för närvarande tekniska problem med våra appar. Vi hänvisar till köp ombord på bussen samt hos våra försäljningsombud. För att söka på din resa kan du göra det via resenplaneraren på vår hemsida. 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 116 får en uppdaterad tidtabell från och med den 2 september 2024.
• Trafiknytt nummer 53

Vi har för närvarande tekniska problem med våra appar. Vi hänvisar till köp ombord på bussen samt hos våra försäljningsombud. För att söka på din resa kan du göra det via resenplaneraren på vår hemsida. 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 55 får en uppdaterad tidtabell från och med den 2 september 2024.
• Trafiknytt nummer 54

Vi har för närvarande tekniska problem med våra appar. Vi hänvisar till köp ombord på bussen samt hos våra försäljningsombud. För att söka på din resa kan du göra det via resenplaneraren på vår hemsida. 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 220 får en uppdaterad tidtabell från och med den 31 augusti 2024.
• Trafiknytt nummer 48


 


Under hösten 2024 flyttas visningen av tidtabellsförändringar till sidan som heter Tidtabeller. 

Vi har för närvarande tekniska problem med våra appar. Vi hänvisar till köp ombord på bussen samt hos våra försäljningsombud. För att söka på din resa kan du göra det via resenplaneraren på vår hemsida. 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 218 får en uppdaterad tidtabell från och med den 31 augusti 2024.
• Trafiknytt nummer 47


 


Under hösten 2024 flyttas visningen av tidtabellsförändringar till sidan som heter Tidtabeller. 

Vi har för närvarande tekniska problem med våra appar. Vi hänvisar till köp ombord på bussen samt hos våra försäljningsombud. För att söka på din resa kan du göra det via resenplaneraren på vår hemsida. 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 210 får en uppdaterad tidtabell från och med den 31 augusti 2024.
• Trafiknytt nummer 46


 


Under hösten 2024 flyttas visningen av tidtabellsförändringar till sidan som heter Tidtabeller. 

Vi har för närvarande tekniska problem med våra appar. Vi hänvisar till köp ombord på bussen samt hos våra försäljningsombud. För att söka på din resa kan du göra det via resenplaneraren på vår hemsida. 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 205 får en uppdaterad tidtabell från och med den 31 augusti 2024.
• Trafiknytt nummer 45


 


Under hösten 2024 flyttas visningen av tidtabellsförändringar till sidan som heter Tidtabeller. 

Vi har för närvarande tekniska problem med våra appar. Vi hänvisar till köp ombord på bussen samt hos våra försäljningsombud. För att söka på din resa kan du göra det via resenplaneraren på vår hemsida. 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 118 får en uppdaterad tidtabell från och med den 26 augusti 2024.
• Trafiknytt nummer 44


 


Under hösten 2024 flyttas visningen av tidtabellsförändringar till sidan som heter Tidtabeller. 

Linje 127 får en uppdaterad tidtabell från och med den 26 augusti 2024.
• Trafiknytt nummer 43


 


Under hösten 2024 flyttas visningen av tidtabellsförändringar till sidan som heter Tidtabeller. 

Vi har för närvarande tekniska problem med våra appar. Vi hänvisar till köp ombord på bussen samt hos våra försäljningsombud. För att söka på din resa kan du göra det via resenplaneraren på vår hemsida. 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Flera linjer får en uppdaterad tidtabell från och med den 18 augusti 2024.



Under hösten 2024 flyttas visningen av tidtabellsförändringar till sidan som heter Tidtabeller.

Vi har för närvarande tekniska problem med våra appar. Vi hänvisar till köp ombord på bussen samt hos våra försäljningsombud. För att söka på din resa kan du göra det via resenplaneraren på vår hemsida. 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 811 får en uppdaterad tidtabell från och med den 4 juli 2024.
• Trafiknytt nummer 41


Under hösten 2024 flyttas visningen av tidtabellsförändringar till sidan som heter Tidtabeller. 

Vi har för närvarande tekniska problem med våra appar. Vi hänvisar till köp ombord på bussen samt hos våra försäljningsombud. För att söka på din resa kan du göra det via resenplaneraren på vår hemsida. 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 205 får en uppdaterad tidtabell från och med den 8 juli 2024.
• Trafiknytt nummer 39


Under hösten 2024 flyttas visningen av tidtabellsförändringar till sidan som heter Tidtabeller. 

Vi har för närvarande tekniska problem med våra appar. Vi hänvisar till köp ombord på bussen samt hos våra försäljningsombud. För att söka på din resa kan du göra det via resenplaneraren på vår hemsida. 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 210 får en uppdaterad tidtabell från och med den 8 juli 2024.
• Trafiknytt nummer 40


Under hösten 2024 flyttas visningen av tidtabellsförändringar till sidan som heter Tidtabeller. 

Vi har för närvarande tekniska problem med våra appar. Vi hänvisar till köp ombord på bussen samt hos våra försäljningsombud. För att söka på din resa kan du göra det via resenplaneraren på vår hemsida. 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 519 får en uppdaterad tidtabell från och med den 2 juli 2024.
• Trafiknytt nummer 38


Under hösten 2024 flyttas visningen av tidtabellsförändringar till sidan som heter Tidtabeller. 

Vi har för närvarande tekniska problem med våra appar. Vi hänvisar till köp ombord på bussen samt hos våra försäljningsombud. För att söka på din resa kan du göra det via resenplaneraren på vår hemsida. 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 129 som får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 juni 2024.
• Trafiknytt nummer 36

Vi har för närvarande tekniska problem med våra appar. Vi hänvisar till köp ombord på bussen samt hos våra försäljningsombud. För att söka på din resa kan du göra det via resenplaneraren på vår hemsida. 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 17 som får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 juni 2024.
• Trafiknytt nummer 37

Vi har för närvarande tekniska problem med våra appar. Vi hänvisar till köp ombord på bussen samt hos våra försäljningsombud. För att söka på din resa kan du göra det via resenplaneraren på vår hemsida. 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 23 som får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 juni 2024.
• Trafiknytt nummer 33

Vi har för närvarande tekniska problem med våra appar. Vi hänvisar till köp ombord på bussen samt hos våra försäljningsombud. För att söka på din resa kan du göra det via resenplaneraren på vår hemsida. 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 27 som får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 juni 2024.
• Trafiknytt nummer 34

Vi har för närvarande tekniska problem med våra appar. Vi hänvisar till köp ombord på bussen samt hos våra försäljningsombud. För att söka på din resa kan du göra det via resenplaneraren på vår hemsida. 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Linje 436 som får en uppdaterad tidtabell från och med den 17 juni 2024.
• Trafiknytt nummer 35

Vi har för närvarande tekniska problem med våra appar. Vi hänvisar till köp ombord på bussen samt hos våra försäljningsombud. För att söka på din resa kan du göra det via resenplaneraren på vår hemsida. 

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Störningar (2)


Hållplats Elevstråket upphör från och med 2024-10-08. Detta påverkar linje 9. Resande hänvisas till hållplats Assistentvägen.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.
Fr.o.m Måndag 28/10 kommer hållplats Nygatan i riktning mot Vasaplan vara tillfälligt indragen. Hållplatsen kommer åter trafikeras igen torsdag 31/10 kl 19:00.
Detta påverkar linje 5 och 8.

Länstrafiken i Västerbotten kundservice 0771-100 110.

Information till dig som årskortskund

Vi vill informera dig om att från och med 1 december 2024 utgår årskortet från vårt biljettutbud. 

2024-10-28
Vi vill komplettera den information som skickades ut den 10 september kring årskortets upphörande.

Som ni fick information om i föregående utskick kommer årskortet som tjänst att upphöra från och med 1 december 2024.  

Från den 1 december har vi ingen ersättningstjänst att erbjuda i stället för årskortet. Vi jobbar på en lösning där du som resenär kan teckna dig på en abonnemangstjänst som löper på automatiskt tills du säger upp tjänsten. Abonnemangstjänsten kommer dock inte kunna liknas med ett årskort med autogiro. I dagsläget vet vi inte när en sådan lösning kan vara på plats från vår leverantör. Tills vidare hänvisar vi till vårt nuvarande biljettutbud där vi till exempel har periodbiljetter och rabattbiljetter.

Du kan fortsätta åka på fysiska busskort
Vi behöver tydliggöra utifrån förra utskicket att det fortsättningsvis går bra att åka på ett fysiskt busskort. Alternativt i någon av våra appar, Tabussen.nu eller Ultra, Umeå lokaltrafik.


För dig som vill fortsätta åka på ett fysiskt busskort
När ditt årskort slutar fungera den 1 december så kan du få ditt årskort utbytt mot ett nytt fysiskt kort som du sedan kan ladda med resor eller dagar. Du kan byta ditt kort på något av våra bemannade busstationer eller på något av våra Reseinfokontor. Du kan också få ett nytt tomt busskort hemskickat, som du kan ladda på vår webshop eller ombord på bussen. För att få ett kort hemskickat kontakta oss på arskort@tabussen.nu eller 0771-100 110.

2024-09-15
Du kan fortsätta åka med ett fysiskt busskort

Trots att vi slutar med Årskortet som produkt/tjänst kan du fortsätta åka med ett busskort om du vill. Skillnaden är att du inte kan ha ett årskort som produkt på busskortet. På busskortet kan du från den 1 december ha vårt övriga biljettutbud, som till exempel period- och rabattbiljetter.

 

2024-09-10
Årskortet avslutas i biljettutbudet från den 1 december

Detta sker i samband med att vi under 2024 tillsammans med fem andra aktörer anpassar de nuvarande biljettsystemen till en ny nationell standard för kollektivtrafiken.

Som en del av detta har Länstrafiken lanserat en ny app där du både kan köpa period- och rabattbiljetter. Vi har som ambition att resenären ska välja att resa med appen i stället för fysiska busskort. Det innebär att du smidigt kommer kunna köpa och hantera dina biljetter i appen. 

Appen är inte enbart en biljettbärare utan även din reseplanerare, dvs. du kan söka resor, se buss på kartan, köpa dina biljetter. Det finns även fler nya funktioner i nya appen. 

I samband med att vi byter ut vårt biljett- och betalsystem så byter vi även ut de fysiska busskorten. Vill du, istället för att använda appen, fortsätta åka på ett busskort går det jättebra. Men då behöver du byta ditt årskort mot ett nytt busskort innan den 1 december. 

Mer information om hur du gör det kommer vi meddela här när det närmar sig.

Vad behöver jag göra nu?

Du som kund behöver inte göra något. Den sista debitering kommer att ske under oktober månad och sista dagen att resa på ditt årskort är 30 november 2024. Då avslutas ditt avtal hos oss automatiskt.

Vill du avsluta ditt kort redan nu gör du det genom att skicka ett mail till arkort@tabussen.nu.

Tack för din tid som årskortskund och nu tills vidare får vi hänvisa till vårt ordinarie biljettutbud.