Ansökan om förseningsersättning Fyll i ansökan nedan Vad var det som gick fel med din resa? * Beskriv med text vad som gick fel med din resa. Bifoga fil När man ansöker om förseningsersättning/kompensationskrav för sin resa ska alltid busskortsnummer anges om man rest på ett busskort. Enkelbiljett, taxikvitto eller kvitto på annat utlägg ska skickas in i original till Länstrafiken i Västerbotten AB, Box 158, 901 04 Umeå. Märk kuvertet: Reklamation Resdag * Uppge vilken dag du reste. Välj datum i kalendern. Linjenummer * Skriv vilken busslinje du åkte med. Sträcka (från-till) * Beskriv sträckan du åkte. Från och till. Avgång, ordinarie tid * Skriv avgångstid enligt tidtabell. Avgång, verklig tid Skriv när bussen åkte från hållplatsen. Ankomst, ordinarie tid * Skriv ankomsttid enligt tidtabell. Ankomst, verklig tid Skriv när bussen kom fram till hållplatsen eller busstationen. Busskortsnummer /Biljett-ID * Fyll i ditt busskortsnummer om du åkt med busskort eller Biljett-ID om du löst din biljett i appen. Har du inte haft någon biljett eller löst din biljett ombord på bussen skriver du det. Så här löste jag min resa * Jag reste med bussen och blev försenad 20-39 minuter Jag reste med bussen och blev försenad 40-59 minuter Jag reste med bussen och blev försenad 60 minuter eller mer Jag tog egen transport - Taxi Jag tog egen transport - Egen bil Annat Beskriv hur du löste din resa * Kontaktuppgifter till dig som resenär Namn * Skriv ditt för- och efternamn. Telefonnummer * Fyll i ditt telefonnummer. E-post * Fyll i din e-post adress. Kontohavarens betaltjänsteleverantör (bank) Utbetalning direkt in på ditt bankkort fungerar ej, sker endast till ditt bankkonto. Clearingnummer Normalt är clearingnumret de första fyra siffrorna i kontonumret. Swedbank har ibland fem siffror. Kontonummer Samtycke * Jag samtycker till att Länstrafiken i Västerbotten och deras personuppgiftsbiträde sparar och behandlar mina personuppgifter för att kunna behandla min ersättningsansökan. Efter återkoppling och att ärendet är avslutat raderas dina personuppgifter från våra register inom 24 månader.” Spamskydd * Kryssa i spamskyddet för att visa att du inte är en robot. Vår Integrationspolicy - hur vi behandlar personuppgifter Dela Facebook Twitter E-post
21 mars, 2024 Ny app för Ultra Nu kan du ladda ner vår nya app Ultra - Umeås lokaltrafik. Appen innehåller många smarta funktioner som gör det enklare att resa.
11 januari, 2024 Ny app och utökat biljettsamarbete Som vi berättat tidigare händer det spännande saker kopplat till kollektivtrafikens biljett- och betalsystem i Norrland. Nu börjar det närma sig att vi kan släppa den nya appen under första månaderna 2024. Vi kommer att informera alla resenärer i våra kanaler i god tid innan varje steg.
14 augusti, 2023 Nu kan du köpa periodkort 30 dagar med studentrabatt i Ultras app För att få denna studentrabatt på lokalbussarna måste du vara 26 år och äldre och folkbokförd i Umeå.